| کد خبر: 255088 |

وزارت راه می تواند از حریم راه استفاده و راه آهن بسازد

راه حریمی دارد و این حریم راه و اتوبان برای وزارت راه است و کسی نمی تواند تا مسافت خاصی به ساخت و ساز اقدام کند؛ بنابراین وزارت راه می تواند از این حریم استفاده و راه آهن بسازد.

تین نیوز

راه حریمی دارد و این حریم راه و اتوبان برای وزارت راه است و کسی نمی تواند تا مسافت خاصی به ساخت و ساز اقدام کند؛ بنابراین وزارت راه می تواند از این حریم استفاده و راه آهن بسازد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عباس قربانعلی بیک  با بیان این مطلب در مورد پروژه رشت - آستارا بیان کرد: در حال حاضر ما چند مسیر اتصال به روسیه و آسیانه میانه داریم، از جمله خطوط ریلی سرخس و اینچه برون که هر دو هم واقعیتشان با ادعایی که اول می شد، تفاوت دارد. بنابراین باید به نحوه مطالعه اجزا و جزئیات سیستم توجه داشت، شیوه هایی که در یک پروژه کار می شود می تواند آن را به متروپل آبادان تبدیل کند یا یک پروژه با خیر و برکت.

وی خاطرنشان کرد: مسئله این است که ما باید بدون تعصب این پروژه را دقیق بررسی کنیم و برای گزینه های مختلف وقت بگذاریم؛ نه اینکه بخواهیم تنها از یک مشاور مشورت بگیریم، زیرا اغلب مشاورین تحت تاثیر کارفرما هستند و مطابق دستور آنها اظهار نظر می کند و طرح توجیهی می دهد بدون آنکه به ابعاد حقیقی مساله بپردازد که این موضوع به صلاح نیست.

این پیشکسوت حوزه حمل ونقل گفت: از طرف دیگر باید گزینه های مختلف این پروژه را هم مد نظر داشته باشیم، زیرا احداث خطوط ریلی زمان بر است و در خصوص زمین های شمال که تملک زمین بسیار سخت است هم، هزینه برتر خواهد بود، زیرا در این زمین ها ارزش زمین با واگذاری برای حمل ونقل ریلی پایین می آید بر خلاف اینکه با راه اندازی اتوبان ارزش زمین بالا می رود.

قربانعلی بیک ادامه داد: برای این موضوع راهکاری پیشنهاد کردیم که از این فرصت استفاده کنند و آن هم توازی راه و راه آهن است؛ راه حریمی دارد و این حریم راه و اتوبان برای وزارت راه است و کسی نمی تواند تا مسافت خاصی به ساخت و ساز اقدام کند؛ بنابراین وزارت راه می تواند از این حریم استفاده و راه آهن بسازد. این موضوع باعث می شود مشکل تملک زمین در مناطقی مانند شمال که زمان بر و پرهزینه است حل شود. کما اینکه در کشورهای اروپایی هم سال هاست که این کار را انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه برای پروژه های این چنینی وارد عمل شویم باید روی آن فکر کنیم و گزینه های مختلف را ببینیم؛ زیرا اگر زوایای مختلف این پروژه ها دیده نشود، با اعتبار و بودجه هم نمی توان راه به جایی برد. سرمایه ای که قرار است روسیه بدهد هم اگر ما روی آن فکر نکرده باشیم، باعث می شود که آثار مثبت پروژه برای ما کم و آثار منفی آن زیاد شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرداد فرهودی 1 0

    باسلام
    به نظر می رسد بازدیدی از مسیر توسط دوست عزیزن آقای قربانعلی بیک از مسیر انجام نشده است همانطوری که در خیلی از جاهها حریم راه آهن رعایت نمی شود و به این حریم تجاوز می شود وبعدها هم این تجاوز قانونی می شود در این مسیر هم اصلا حریمی برای راه نداریم کل مسیر حریم توسط مردم ساخت وساز شده و اصلا امکان تخریب ساخت وسازها وجود ندارد