| کد خبر: 254681 |

کاهش بهاء بلیت اتوبوس و قطار شهری مشهد به ۱۲۰۰ تومان

با مصوبه شورای شهر مشهد بهاء بلیت اتوبوس و قطار شهری از ۱۵۰۰ تومان به ۱۲۰۰ تومان کاهش خواهد یافت.

تین نیوز

 با مصوبه شورای شهر مشهد بهاء بلیت اتوبوس و قطار شهری  از ۱۵۰۰ تومان به ۱۲۰۰ تومان کاهش خواهد یافت.

امروز ۲۱ فروردین ماه، در هفتادوهفتمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، طرح دوفوریتی با موضوع کاهش هزینه های شهروندی با هدف کاهش تورم در راستای شعار سال ۱۴۰۲ از طریق اصلاح منابع درآمدی مصوبه بهای خدمات به تصویب رسید. 

بلیت اتوبوس و مترو در مشهد گران شد

براساس این طرح در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» و در راستای کمک به دولت در مهار تورم مصوبه بهای خدمات اصلاح شد که با توجه به این اصلاحات نرخ بلیت اتوبوس و قطار شهری با اعمال ضریب ۸۰ درصد از مبلغ ۱۵ هزار ریال به مبلغ ۱۲ هزار ریال کاهش یافت. بهای خدمات دوچرخه، دوچرخه برقی و اسکوتر برقی نیز به نرخ سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۵ هزار، ۵۰۰۰ و ۵۰۰۰ ریال و بهای خدمات اسکوتر مکانیکی ۲۵ هزار ریال تعیین شد. همچنین نرخ کلیه خدمات روزبازارها و شب بازارها و همچنین کلیه خدمات عمومی غسالخانه و گورستان با اعمال ضریب ۸۰ درصد به تعرفه های مصوبه مذکور لحاظ شد. 

موسی الرضا حاجی بگلو، نائب رئیس شورای شهر مشهد در این خصوص اظهار کرد: در رابطه با پیشنهادی که برای کاهش قیمت بلیت اتوبوس و قطار شهری مطرح شده تشکر می کنم که گام اول را برای ادامه فعالیت رایگان کردن هزینه های مسافری قطار شهری و اتوبوس شروع کردند. انشالله طرح اصلی هم جهت رایگان کردن کلیه خطوط ارائه خواهد شد. 

در ادامه لایحه دوفوریتی با موضوع مجوز انعقاد و اجرای قرارداد بیع و متمم قرارداد مورد بررسی قرار گرفت که دوفوریت آن رای نیاورد و برای بررسی بیشتر به آن فرصت داده شد. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می شود نسبت به انعقاد و اجرای قرارداد با موضوع بیع در خصوص خرید ملک واقع در خیابان شیرازی و تدوین پیش نویس متمم قرارداد مربوطه توسط شورای اسلامی شهر اقدام کند.

در بخش دیگری از جلسه لایحه دوفوریتی با موضوع لایحه الحاق دو تبصره به مصوبه صدور پروانه ساختمانی سه مرحله ای به تصویب رسید. تبصره اول این بود که به منظور تسهیل در فرایند ساخت وسازها در صورتی که ارزش ریالی تعیین شده ملک معرفی شده از سوی متقاضی مطابق نظریه کارشناس خبره محلی یا کارشناس رسمی دادگستری معادل یا بیشتر از ارزش تعیین شده تضمین در تبصره ۲ مصوبه باشد، ترهین ملک مذکور معادل یا بیشتر از تضمین محاسبه شده به جای ارائه ضمانت نامه بانکی امکان پذیر است. تبصره دوم نیز در این خصوص این بود که تبصره ۳ الحاقی در خصوص تخریب بنای قدیمی بدون گودبرداری تا تراز روی جدول پیاده رو به قوت خود باقی است. 

در ادامه لایحه ای با موضوع اصلاح بند ۲ در خصوص تسهیل خرید یا تهاتر سهام سهام داران شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد به تصویب رسید. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می شود نسبت به اجرای صلح نامه های منعقد شده براساس مورخ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ مشروط به رعایت مفاد قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه اقدام کند.

همچنین در این جلسه طرح تعیین تکلیف نحوه انتخاب مشاور طرح های مطالعاتی به تصویب رسید. 

در بخش دیگری از جلسه نیز لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدا به تصویب رسید که بر اساس این لایحه معبر فرعی شهید چراغچی ۳۲ واقع در بزرگراه شهید چراغچی به نام شهید سید محمدعلی غفاریان لشکری، معبر فرعی رضوی ها ۱۳ واقع در شهید کاشانی ۴۶ به نام شهید سید ناصر نعمتی، معبر فرعی شهید خاکزادی ۱۴ واقع در گاز ۴ به نام شهید رضا زرکرانی، معبر فرعی جدیدالاحداث شهید دایی ۶۰/۱ واقع در محله سیدی به نام شهید ابوالقاسم دلدار و معبر فرعی شاهنامه ۲۳ واقع در بلوار شاهنامه به نام شهید مرتضی احمدزاده نامگذاری شدند. 

همچنین در ابتدای جلسه حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد اظهار کرد: ۲۰ فروردین ماه سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر است. تلاشی که هنرمندان در سال نو در عرصه شهر انجام دادند قابل تقدیر و تشکر است. 

وی افزود: همچنین روز ۲۰ فروردین روز فناوری هسته ای نیز است. فناوری هسته ای نمادی از استقلال، خودباوری و خوداتکایی ملت ما بوده که به واسطه تلاش های مجاهدانه و شبانه روزی دانشمندان هسته ای ما رقم خورده است.

موحدیان بیان کرد: ۲۱ فروردین سالروز شهادت امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی است که همه رشادت های ایشان را به یاد دارند.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: از تلاش های همکاران در سال نو تقدیر و تشکر می کنم. تلاش های شبانه روزی، متنوع، نوآوری و تحولی که امسال در شهر ایجاد شد محیط بسیار فرح بخشی را در اختیار زائران و مجاوران قرار داد. از شهردار، معاونان و همه مدیران تقدیر و تشکر می کنم. 

شهردار مشهد: همراه اصلی در انجام وظایف و رسیدن به اهداف ما رسانه ها هستند

در انتهای جلسه جواد اصغری، سرپرست شهرداری مشهد و محمدرضا قلندر، شهردار جدید مشهد در صحن علنی حضور پیدا کردند. 

حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد  اظهار کرد: از جناب اصغری به خاطر ایثاری که کردند تشکر می کنم. در برهه زمانی پایان سال و در زمان حضور زائران تلاش شبانه روزی ایشان قابل احترام بود. از روزی که کار را شروع کردند مسلط به کار بودند. امسال علی رغم اینکه شهر با سرپرست اداره می شد اما اوضاع بهار ما نسبت به سال گذشته مقداری پیشرفت داشت. ایشان یکی از مدیران بزرگ و کوشای شهرداری هستند.

وی بیان کرد: خوشبختانه آقای قلندر نیز از بدنه شهرداری هستند و امیدواریم موفق باشند. همه شورا پشتوانه آقای قلندر هستند و در راستای موفقیت ایشان کمک می کنند تا زمانی که حکم ایشان توسط مقام عالی وزارت ابلاغ نشود، در خدمت آقای اصغری هستیم. 

حجت الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: ارتباط کاری من با خانم سلیمی بسیار وسیع تر و پررنگ تر از این است که با اختلاف نظری کوچک از بین برود. دلسوزی ایشان را ستایش می کنم، دلم از ایشان پاک است و تشکر می کنم که به من تذکر دادند. 

محمدرضا قلندر، شهردار جدید مشهد هم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: همراه اصلی در انجام وظایف و رسیدن به اهداف ما رسانه ها هستند و مطمئن باشید برای تحقق اهداف شهری نقش رسانه ها پررنگ بوده و همراه ما خواهند بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.