| کد خبر: 254625 |

محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران از زندان آزاد شد

محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران که به اتهام قتل همسرش در زندان بود مشمول عفو و از زندان آزاد شد.

تین نیوز

با گذشت حدود چهار سال از صدور حکم زندان برای محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران به اتهام قتل همسرش از صبح امروز اعلام شد که وی مشمول عفو شده و از زندان آزاد شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  ۷ خرداد سال ۹۸ بود که خبر قتل میترا استاد به دست همسرش یعنی محمدعلی نجفی در کمتر از چند ساعت تبدیل به تیتر یک تمامی رسانه ها شد.

ماجرا از این قرار بود که میترا استاد همسر شهردار اسبق تهران به ضرب چندین گلوله در حمام خانه اش واقع در طبقه هفتم برج آرمیتای شهرک غرب کشته شده بود و وقتی پسر ۱۳ ساله استاد از مدرسه به خانه بازگشته بود جسد غرق در خون مادر خود را پیدا کرده و سریعا به پلیس خبر می دهد پس از آن بود که تحقیقات برای برای پیدا کردن راز این قتل و قاتل همسر شهردار اسبق تهران آغاز شد.

پس از چند ساعت از قتل میترا استاد، محمدعلی نجفی که برای معرفی خود در راه آگاهی شاپور بود به اتهام قتل همسر دوم خود در خیابان وحدت اسلامی دستگیر شد.

انگیزه نجفی از قتل همسر خود چه بود؟

پس از اعتراف قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی وی در اولین واکنش خود علت قتل همسرش را اختلافات خانوادگی بیان کرد.

نجفی در واکنش به قتل استاد اعلام کرد که همسرش قصد داشته تا اسرار زندگیشان را رسانه ای کند و نجفی را به صورت مداوم در فشار قرار داده است.

وی همچنین پس از دستگیری درباره چرایی قتل همسرش گفت: قصد ترساندن همسرم را داشتم من با همسرم در حال بحث بودم و هنگامی که او به حمام رفت پشت سرش برای ترساندن اسلحه را بالا بردم، اما با یکدیگر گلاویز شدیم از آنجا که اسلحه آماده شلیک بود تیر در رفت.

پس از اعتراف محمدعلی نجفی به قتل همسر خود و از آنجایی که وی متهم اصلی پرونده شناخته می شد جلسات رسیدگی به پرونده اش از بیست و دوم تیر ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شد.

شلیک ۵ تیر از اسلحه بدون مجوز

در اولین جلسه رسیدگی به پرونده نجفی نظریات کارشناسی تیم پزشکی قانونی و اسلحه شناسی قرائت شد و با توجه به نظریات کارشناسی مشخص شد که از اسلحه محمدعلی نجفی پنج تیر به سمت میترا استاد شلیک شده است و اسلحه وی نیز تا ۲۷ بهمن سال ۱۳۹۷ مجوز داشته و نگهداری آن توسط نجفی غیرقانونی بوده است.

با وجود آنکه خانواده اولیای دم در ابتدا خبر از قصاص محمدعلی نجفی می دادند اما پس از برگزاری سه جلسه دادگاه مسعود استاد برادر میترا استاد در صفحه شخصی خود خبر از بخشش محمدعلی نجفی داد.

هرچند با این بخشش قصاص منتفی شد اما جلسات دادگاه محمدعلی نجفی برای رسیدگی به جنبه عمومی جرم و نگهداری غیرقانونی اسلحه ادامه پیدا کرد.

محمدعلی نجفی وکیل او معتقد بودند که تیرهای اصابت شده به بدن میترا استاد کمانه کرده اند و نجفی هنگام شلیک تیرها در حالت عصبی و فشار روحی بسیاری قرار داشته است.

نجفی و وکیلش معتقد بودند تیر رها شده از اسلحه به صورت مستقیم به بدن مقتول برخورد نکرده، بلکه این تیر کمانه کرده و سپس وارد بدن او شده و مسیر اصابت گلوله مستقیم نبوده است.

وکیل نجفی نیز در دفاعیه ها گفت: در گزارش های اولیه پزشکی قانونی گفته شده گلوله به صورت مدور به بدن مقتوله اصابت کرده، اما تحقیقات بعدی که روی جسد مقتول انجام شده نشان می دهد گلوله به صورت بیضوی به بدن او برخورد کرده است.

نجفی قاتل شناخته شد

پس از صدور رأی دادگاه کیفری مبنی بر قتل عمد میترا استاد، فرجام خواهی محمدعلی نجفی در اعتراض به این حکم صادر شد که به دنبال آن پرونده بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت، اما به دلیل اعتراض مجدد نجفی این بار بر اساس قانون، جلسه اصراری دیوان عالی کشور برگزار شد و قضات بلند مرتبه از سراسر کشور برای بررسی عمدی یا غیر عمدی بودن قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی جلسه را تشکیل دادند.

بر همین اساس بود که در روز ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ و دو سال پس از ارتکاب قتل توسط نجفی برای پایان دادن به این پرونده و صدور رأی نهایی، جلسه اصراری دیوان علی کشور با حضور دادستان کل کشور برگزار شد و قضات عالی رتبه برای پایان دادن به این پرونده رأی خود را مشخص کردند که بر اساس آرای واصله ۳۹ قاضی از ۶۶ قاضی هیأت عمومی رأی دادگاه بدوی مبنی بر عمدی بودن قتل میترا استاد توسط نجفی را تأیید کردند.

پس از صدور حکم قتل عمدی میترا استاد، محمدعلی نجفی شهردار و وزیر سابق به تحمل ۶ سال و نیم حبس صادر از لحاظ جنبه عمومی قتل عمد و نگهداری اسلحه غیر مجاز محکوم شد.

شهردار اسبق تهران عفو و آزاد شد

از صبح امروز نیز اعلام شد محمدعلی نجفی از خرداد ماه سال ۹۸ در زندان با سر می برد پس از گذشت حدود ۴ سال از حکمش امروز عفو و آزاد شده است.

بر اساس شنیده ها محمدعلی نجفی چند ماه قبل درخواست عفو کرد که نامه او از طریق زندان در اختیار کمیسیون عفو و بخشودگی قرار گرفت و پرونده او نیز مثل بقیه زندانیان که درخواست عفو داده بودند، مورد بررسی قرار گرفت تا این که با درخواست عفوش موافقت شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    از این پس برای زدن هدف کافیست مگسک تفنگ را به درب و دیوار و حتی بالشت نشانه بگیرید و پنج دفعه تیر ناگهانی میپرد بیرون و هدف خود را با موفقیت خواهید زد. «از گفته های مرادبیگ و حسام بیگ»