| کد خبر: 254402 |

اختصاص بیش از ۵۰ رام قطار فوق العاده برای تسهیل سفرهای راهیان نور

مدیرعامل راه آهن گفت: در راستای پاسداشت یاد و خاطره رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و ارج نهادن به ارزش های دینی و ملی، شرکت راه آهن اقداماتی برای تسهیل سفر و بازدید کاروان های راهیان نور از مناطق جنگی انجام داد.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن گفت: در راستای پاسداشت یاد و خاطره رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و ارج نهادن به ارزش های دینی و ملی، شرکت راه آهن اقداماتی برای تسهیل سفر و بازدید کاروان های راهیان نور از مناطق جنگی انجام داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران،  سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن با بیان این مطلب اظهار داشت: به رغم مشکلات ناوگان و استهلاک محور جنوب، بیش از ۵۰ رام قطار فوق العاده برای ایام راهیان نور اختصاص یافت به طوری که تعداد صندلی عرضه شده قطارهای از مبدا تهران و مشهد به مقصد اهواز و خرمشهر و بالعکس در اسفند ماه، با رشدی تقریبا دو برابری نسبت به سال ۱۴۰۰، از تعداد ۷۷ هزار و ۷۰۰ صندلی به بیش از ۱۵۳ هزار صندلی در سال ۱۴۰۱ رسید.

وی ادامه داد: در ایام راهیان نور، بیش از ۱۴ هزار قطعه بلیت برای کاروان های راهیان نور صادر شد که از جمله آنها می توان به کاروان دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیر، علم و صنعت، علامه طباطبایی، الزهرا (س)، امام صادق (ع)، خوارزمی، فرهنگیان، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی شهید بهشتی، آزاد، شریعتی، مرکز عالی شهید مطهری و ... اشاره کرد.

بازگشایی مجموعه یادمانی شهید کلانتری راه آهن

مدیرعامل راه آهن گفت: در ادامه نقش آفرینی شرکت راه آهن در هشت سال دفاع مقدس، مجموعه یادمانی شهید کلانتری راه آهن در مجاورت کارخانجات تولید تراورس بتنی اندیمشک از ۵ سال ۱۴۰۰ و همزمان با روز میلاد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بازگشایی شد.
وی با اشاره به آماده سازی و بازگشایی این یادمان برای دومین سال، افزود: در آیین بازگشایی این یادمان، علاوه بر مدیران ارشد راه آهن، تعدادی از فرزندان فرماندهان شهید لشگر ۲۷ محمد رسول الله (ص) که در ایام دفاع مقدس در بخش هایی از این مجموعه سکونت داشتند، حضور بهم رسانیدند.
دکتر صالحی خاطرنشان کرد: از آغاز بازگشایی مجموعه یادمانی شهید کلانتری راه آهن، بیش از ۱۱ هزار نفر از زائران در قالب ۹۶ کاروان راهیان نور از بخش های مختلف یادمان این مجموعه از جمله اورژانس، بیمارستان زیرزمینی، رختشوی خانه و نمازخانه بازدید کردند و در این مدت سرداران بزرگوار، همرزمان و فرزندان برخی از سرداران و شهدای بزرگ دوره دفاع مقدس، بانوان و آقایان فعال در بخش های مختلف بیمارستان شهید کلانتری در دوره دفاع مقدس و تعداد دیگری از عزیزان، به روایتگری در این مجموعه پرداختند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.