| کد خبر: 253650 |

تقاضا برای بلیت اتوبوس بیشتر از عرضه است

مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: پیش از این امکان خرید دقیقه 90 و لحظه آخری برای بلیت هواپیما و بلیت قطار وجود نداشت و امروز با توجه به کمبود ناوگان و از سوی دیگر افزایش تقاضا، دیگر این امکان وجود ندارد که هموطنان و مسافران در دقایق آخر بخواهند نسبت به خرید بلیت اتوبوس اقدام کنند.

تین نیوز

مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: پیش از این امکان خرید دقیقه 90 و لحظه آخری برای بلیت هواپیما و بلیت قطار وجود نداشت و امروز با توجه به کمبود ناوگان و از سوی دیگر افزایش تقاضا، دیگر این امکان وجود ندارد که هموطنان و مسافران در دقایق آخر بخواهند نسبت به خرید بلیت اتوبوس اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، داریوش باقرجوان با بیان اینکه امکان فروش اینترنتی بلیت اتوبوس حذف نشده و در تمام مسیر هایی که ظرفیت تکمیل نشده هم امکان فروش اینترنتی و هم امکان فروش حضوری وجود دارد، اظهار داشت: اگر بلیت به فروش نمی رسد به معنای عدم عرضه نیست بلکه ظرفیت تکمیل شده و بلیت ها به فروش رفته اند و سرویس ها تکمیل شده اند. البته امسال لیست انتظار راه اندازی شده که افراد می توانند در خواست خود و اطلاعات تماس را ثبت کنند و در صورت انجام سرویس فوق العاده به این افراد اطلاع داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه دیگر امکان سفرهای لحظه ای با اتوبوس برای ایام پیک و پرتقاضا وجود ندارد، گفت: در حال حاضر ظرفیت ناوگان اتوبوسی به 7 هزار و 500 دستکاه اتوبوس رسیده در حالی که در سال های گذشته این عدد بیشتر بود و ظرفیت ناوگان بیشتر 14 هزار دستگاه اتوبوس می رسید. در این مدت اتوبوس ها رفته رفته به اورهال نیاز پیدا کردند و رانندگان و مالکان هم توان اورهال را نداشتند.  

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: پیش از این امکان خرید دقیقه 90 و لحظه آخری برای بلیت هواپیما و بلیت قطار وجود نداشت و امروز با توجه به کمبود ناوگان و از سوی دیگر افزایش تقاضا دیگر این امکان وجود ندارد که هموطنان و مسافران در دقایق آخر بخواهند نسبت به خرید بلیت اتوبوس اقدام کنند.

باقرجوان با بیان اینکه در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای هم تقاضا از عرضه پیشی گرفته است، گفت: تنها روز گذشته 4 هزار نفر در سطح کشور تردد داشتند که نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش پیدا کرده است. 

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه بلیت اتوبوس برای ایام نوروز افزایش پیدا نمی کند و هر میزان افزایش قیمت بلیت تخلف است، افزود: هر چند امسال هم مانند سال های گذشته اتوبوس ها یکسرخالی تردد دارند اما قرار نیست مانند سال های گذشته بابت این تردد یکسرخالی افزایش قیمتی در بلیت اتوبوس اعمال شود و رانندگان و مالکان اتوبوس متضرر می شوند اما فعلا امکان جبران این زیان وجود ندارد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر اینکه عدم صدور بلیت برای مسافران و پرداخت وجه در داخل اتوبوس از طریق کارتخوان تخلف محرز است، گفت: دریافت وجه از مسافران در داخل اتوبوس و عدم صدور بلیت تخلف است و درباره احتمال انجام این تخلف به مدیران استانی اطلاع داده ایم و مدیران استانی مسئول کنترل هستند و اگر برخوردها مطابق با قانون انجام نشود، مدیران زیر سوال می روند.

باقرجوان ادامه داد: نمایندگان سازمان راهداری و بازرسان در تمام ترمینال های مسافری حضور دارند و نظارت دقیق بر روی موضوع دارند و نظارت ها هیچ اغماضی پذیرفته نیست.     

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.