| کد خبر: 253604 |

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد اعلام کرد؛

فرودگاه خرم آباد؛ از بهسازی و تجهیز برج مراقبت پرواز تا افزایش ۷ درصدی جابجایی مسافر

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد از بهسازی و تجهیز برج مراقبت پرواز، افزایش ۷ درصدی جابجایی مسافر، کاهش ۲۰درصدی مصرف حامل های انرژی در فرودگاه، بهسازی اماکن و ابنیه فرودگاهی طی ۱۱ ماه گذشته خبر داد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد از بهسازی و تجهیز برج مراقبت پرواز، افزایش ۷ درصدی جابجایی مسافر، کاهش ۲۰ درصدی مصرف حامل های انرژی در فرودگاه، بهسازی اماکن و ابنیه فرودگاهی طی ۱۱ماه گذشته خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی کاملی گفت: این مدیریت آمادگی دارد که شعار «سفر شاد - ایران آباد» را با به کارگیری کلیه توان و تجهیزات در فرودگاه خرم آباد محقق کند.

 مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد در خصوص اهم اقدامات انجام شده سال ۱۴۰۱ گفت: اقدامات فرودگاه خرم آباد در چند حوزه قابل بیان است: ابتدا حوزه منابع انسانی که می توان مهم ترین اقدام را اجرایی نمودن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و تبدیل وضعیت ایشان به تعداد ۱۲ نفر اشاره کرد.

همچنین در بحث تامین نیروهای عملیاتی مورد نیاز از طریق آزمون سراسری و با سهمیه اختصاص داده شده به این فرودگاه تعداد ۵ نفر در حوزه های ایمنی زمینی و ارتباطات و ناوبری هوایی جذب و به کارگیری شدند.

کاهش ۲۰ درصدی مصرف حامل های انرژی

کاملی افزود: مورد قابل اشاره بعدی افزایش بهره وری و کاهش هزینه های غیر ضروری است که این فرودگاه با هوشمندسازی مصارف شامل نصب کنتور های هوشمند، آبیاری قطره ای و بارانی، حذف موتورخانه های پر مصرف و جایگزینی آنها با اسپیلت / کولر آبی و پکیج، تعویض شیشه ها و پنجره های فلزی و فرسوده با استفاده از شیشه های دو جداره و پنجره های عایق، تعویض چراغ های پرمصرف بلوار و محوطه و دکل های روشنایی در مجموع حدود ۲۰ درصد کاهش مصرف حامل های انرژی نسبت به سال گذشته ثبت شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سیستم های اطلاع رسانی FIDS ارتقاء و به روز رسانی شد و اطلاعاتی همچون وضعیت هوا، پرواز و سایر اطلاعات مورد نیاز از طریق نمایشگرها برای مسافران در دسترس شده است.

همچنین با نصب QR-Code ها و دسترسی مسافران به شرکت در نظرسنجی ارائه انتقادات، پیشنهادات، شکایات، قوانین و مقررات و حقوق مسافرین و عملکرد فرودگاه در پرتال در بستر فضای مجازی ایجاد شد.

مدیریت فرودگاه شهدای خرم آباد در ادامه تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در حوزه ارزیابی عملکرد این فرودگاه برای دومین سال پیاپی به عنوان رتبه برتر در گروه زیر بنایی در استان و رتبه دوم و پنجم در کل دستگاه های اجرایی معرفی شد.

این فرودگاه در زمینه خدمات رسانی به افراد توانخواه و رعایت حقوق شهروندی نیز موفق به کسب رتبه برتر در استان شد.

توسعه و بهسازی در قالب پروژه های عمرانی

کاملی افزود: در حوزه پروژه های عمرانی، طرح توسعه و بهسازی فرودگاه شهدای خرم آباد با احداث ۸.۵ کیلومتر جاده حفاظتی به همراه احداث پل و ابنیه های مورد نیاز به اتمام رسید و فضای مفید و قابل استفاده ترمینال با تغییر کاربری قسمت های بدون استفاده حدود ۷۰۰ متر مربع افزایش یافته و علاوه بر ایجاد فضای وسیع تر و چشم انداز بهتر برای مسافرین فضا های جدیدی برای ایجاد کسب و کار فرودگاهی مهیا شد.

بهسازی اماکن و ابنیه فرودگاهی/بهسازی کامل برج مراقبت

همچنین با بهسازی اماکن و ابنیه فرودگاهی، زیبا سازی و محوطه سازی،آسفالت محوطه جلوی ترمینال، لکه گیری و آسفالت بلوار ورودی، ساماندهی و تفکیک مسیرهای ورودی و خروجی به ترمینال و پارکینگ ها ، ساماندهی ورود و خروج به اپرون و پارکینگ هواپیما (درب آهن) ،احداث و بهره برداری از فیدر دوم برق اصلی فرودگاه، بهسازی تأسیسات الکتریکال و مکانیکال و سایر اقدامات زمینه خدمات رسانی بهتر و مطلوب تر به مسافرین و شهروندان عزیز لرستانی مهیا شود .

در حوزه هوانوردی و ارتقاء زیر ساخت های آن با بهسازی کامل برج مراقبت انتقال، نصب و راه اندازی سیتم سوئیچینگ جدید، گیرنده ها و فرستنده های جدید اقدامات درخور توجهی انجام شده است و بستر مناسب تری برای انتقال اطلاعات هوانوردی ایجاد شد و به جرات می توان گفت با تجهیزات و امکانات جدید و راه اندازی سیستم های جانبی سوئیچینگ یکی از مجهز ترین برج های مراقبت کشور در حال بهره برداری می باشد .

 کاملی مهم ترین استعداد و ظرفیت فرودگاه را راه اندازی هوانوردی عمومی ( ایر تاکسی، ایر تور ، ایر آمبولانس، آموزش خلبانی ....) در حوزه گردشکری و استفاده از خدمات حمل و نقل بار هوایی ( کارگو) در حوزه صنعت و تجارت بیان کرد و در این راستا برای فعالیت بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد.

وی در این راستا از تصمیم استانداری لرستان برای این موضوع و تخصیص اعتبار مناسب ( دویست و ده میلیارد ریال) و انجام هماهنگی های لازم بین دستگاهی توسط مقامات ارشد استانی خبر داد .

افزایش پروازها

به گفته کاملی از منظر گزارش های آماری تا پایان بهمن ماه علیرغم کاهش ناوگان هواپیماهای ATR تاکنون تعداد ۶۱۱ پرواز با جابجائی ۴۴۱۶۷ مسافر از این فرودگاه انجام شده که نشان از رشد ۷ درصدی ُنسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

سفر شاد- ایران آباد

شایان ذکر است  مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد در پایان خاطرنشان کرد: این مدیریت آمادگی دارد در راستای تحقق شعار «سفر شاد- ایران آباد» با به کارگیری کلیه توان و تجهیزات نسبت به خدمات رسانی مطلوب تر انجام وظیفه کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.