| کد خبر: 253575 |

◄ رالی نوروزی از پرسپولیس تا آکروپلیس در بهار ۱۴۰۲

محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در نشست خبری روز دوشنبه - ٢٢ اسفند- در جمع خبرنگاران گفت که این کانون درنظر دارد در بهار ١۴٠٢ رالی بین المللی از پرسپولیس تا آکروپولیس را اجرا کند.

تین نیوز

محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ، در نشست خبری  روز دوشنبه - ٢٢ اسفند- در جمع خبرنگاران گفت: این کانون درنظر دارد در بهار ١۴٠٢ رالی بین المللی از پرسپولیس تا آکروپولیس را اجرا کند.

صوفی افزود: رالی پیام آوران نورورزی از دیگر رالی های کانون در بهار سال آینده است که از ایران به طرف ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و بالعکس صورت خواهد گرفت که هدف آن آشنایی شرکت کنندگان با آیین باستانی نوروز در کشورهای مسیر است. دیگر رالی که در سال آینده در دست اجراست، رالی کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای خزر است.

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و گردشگری تاکید کرد که البته یک رالی هم از مبدا تاجیکستان به سمت ایران برگزار خواهد شد، در این رالی که با هدف آشنایی با دستاوردها و افتخارات ۴٠ ساله ایران برگزار می شود حرکت خودروها از تاجیکستان آغاز می شود در مسیر از ازبکستان و ترکمنستان می گذرند و خودروهایی از این کشورها به رالی ملحق می شوند.؛ نخبگان، دانشمندان و فرهیختگان کشورهای مسیر به ایران سفر خواهند کرد و با دستاوردها و توانمندی های ایران در این بخش آشنا خواهند شد.

برگزاری رالی تور گردشگری کشورهای مستقل مشترک المنافع CIS در اردیبهشت ١۴٠٢

صوفی ادامه داد: در مجموع تعداد رالی هایی که در سال گذشته برگزار شد نسبت به سال قبل از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است؛ برگزاری رالی های خانوادگی از دیگر برنامه های کانون بود، همچنین رالی بانوان که دو ماه گذشته برگزار شد بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 

صدور گواهینامه بین المللی در کمتر از ۵ دقیقه

مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی گفت که با اقداماتی که انجام شده صدور اسناد و مدارک و گواهینامه بین المللی برای خودروها از چندین روز به ۵ دقیقه کاهش یافته است، فرایند صدور آنلاین شده است و در سال ١۴٠١نسبت به سال گذشته ۵٠ درصد رشد داشته است.

صوفی تاکید کرد که از سال آینده برچسب دیجیتال برای پلاک های بین المللی خودروها صادر می شود که قابلیت رهگیری پلاک خودرو و گواهینامه را ایجاد می کند.

وی درباره خودروهای کلاسیک و تاریخی کشور گفت: با هماهنگی و تفاهمی که با نیروی انتظامی انجام شد امکان پلاک کردن و تردد این خودروها در سراسر کشور فراهم شده است، برآورد ما وجود بیش از ٧هزار خودرو کلاسیک تاریخی در کشور است که حدود ٣٧٠٠ خودرو در کانون ثبت نام کرده اند، امسال در کارگروه ٨۵٢ خودرو کارشناسی شد که برای ٣٧۶ خودروی تاریخی پلاک صادر شده است.

 

امداد آفرود در خدمت زلزله زدگان خوی

صوفی گفت که راه اندازی باشگاه سفیران ایمنی جاده ها از دیگر اقدامات کانون اتومبیلرانی و جهانگردی بود که در راستای بهینه سازی فرهنگ رانندگی در حوزه تصادفات جاده ای انجام شد. برای اولین بار شاهد همکاری موتورسواران بالای ۲۵۰ سی سی با پلیس بودیم؛ این خدمت از نوروز ۱۴۰۱ آغاز شد و در سال ۱۴۰۲ نیز انجام خواهد شد.

مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی تاکید کرد که ایجاد امداد آفرود برای اولین بار در کشور انجام شد که در بسیار از نقاط حساس خوش درخشیدند از جمله در زلزله خوی و همچنین حادثه ای که در کوهرنگ رخ داد در امداد رسانی به مردم گرفتار در برف کمک های شایانی انجام شد.

 

اختصاص یارانه ۹۰ درصدی به شرکت کنندگان در نمایشگاه های گردشگری بین المللی

صوفی در ادامه این نشست خبر گفت که هماهنگونه که مستحضر هستید، مسوولیت برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و میراث فرهنگی بین المللی ایران به کانون واگذار شده است. در راستای این برنامه جدید ما نمایشگاه فیتو اسپانیا شرکت کردیم و از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ اسفندماه نیز در نماهیشگاه مسکو شرکت می کنیم.

وی افزود: در نمایشگاه مسکو ۲۴۰ متر غرفه به ایران اختصاص دارد و قرار است از این فضا برای درهم شکستن تصویر ایران هراسی استفاده کنیم. برنامه «شب ایرانی» با همکاری سفارت ایران در روسیه از دیگر اقداماتی است که در مسکو اجرا خواهد شد؛ هدف این برنامه تبادل توریست، عقد قرارداد و تفاهم نامه همکاری با روسیه به منظور جذب توریست های بیشتر از روسیه است.

مدیرعامل کانون جهانگردی تاکید کرد که با توجه به زیانی که شرکت های گردشگری در زمان کرونا متحمل شدند، برای حضور در این نمایشگاه ها به شرکت کنندگان بیش از ۷۰ درصد یارانه اختصاص پیدا این یارانه در نمایشگاه مسکو تا ۹۰ درصد افزایش یافته و به همه علاقمندان که مایلند در این نمایشگاه شرکت کنند اختصاص خواهد یافت.

 

برنامه احداث استراحتگاه کمپرها در ۳۰ کیلومتری شهرها

صوفی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به خبرنگار تین نیوز گفت: در بحث راه اندازی استراحتگاه هایی در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها، برنامه هایی داریم که با اجرایی شدن آن امکان استراحت کمپرها بدون آسیب رساندن به محیط زیست و همچنین فضاهای شهری فراهم می شود.

صوفی درباره نظر فدراسیون بین المللی فیا  که «در صورت همکاری فدراسیون های زیرمجموعه با کشور روسیه از عضویت در این فدراسیون محروم خواهند شد»، گفت: این فقط یک توصیه است اما کانون اتومبیلرانی ایران یکی از عناصر تصمیم گیر در فدراسیون بین المللی است. بنابراین حضور ما در نمایشگاه بین المللی روسیه مشکلی به وجود نخواهد آورد.

 

وجود ۲۲۰۰ خودروکمپر و کاروان مسافرتی در کشور

صوفی در خصوص ارایه خدمات کانون به کمپرها در قبال دریافت هزینه عضویت گفت: در حال حاضر ۲۲۰۰ کمپر و کاروان مسافرتی در کشور وجود دارد که در کانون برای آنها کلوپی ایجاد شده است، اکنون ۷۵۰ خودرو در آن عضو هستند. مابقی نیز به تدریج عضو این کلوپ می شوند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بیان داشت: در طول سال انواع گردهمایی ها و فعالیت های آموزشی برای کمپرداران برگزار می شود ما در طول سال برای برگزاری این برنامه ها کمک می کنیم. همچنین تا سال ۱۴۰۰ تردد این خودروها در جاده ها با مشکل رو به رو بود اما در حال حاضر کانون امکان صدور مجوز تردد در جاده ها را برای آنها تسهیل کرده است. از طرفی این خودروها به عنوان خودروهای عمومی تلقی می شدند اما اقداماتی انجام دادیم تا هزینه معاینه فنی یا بیمه برای آنها به عنوان خودروی شخصی تلقی شود.

 

امکان تردد اتومبیل شخصی از مرز تاجیکستان در اوایل سال آینده

صوفی اعلام کرد: برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی گردشگری فراخوان اعلام می کنیم و هر تعداد مراجعه کننده درخواست دهد آمادگی حضور خواهیم داشت. در نمایشگاه سال آینده ترکیه، فرانسه و اسپانیا نیز امکان حضور همه درخواست کنندگان و استفاده از یارانه حمایتی فراهم است و انحصاری وجود ندارد.

 

تردد خودروهای شخصی از مرز ترکمنستان

صوفی در خصوص مرزهایی که امکان تردد خودرو شخصی و موتورسیکلت در آنها وجود دارد، گفت: هیچیک از مرزهایی که باز هستند مشکلی برای ورود و خروج ندارند. برای صدور ۳ مدرک مورد نیاز نیز مبلغی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می شود. ترکمنستان قول داده که امکان تردد خودروهای شخصی را در مرز خود فراهم کند و اوایل سال آینده محقق خواهد شد.

 

هزینه صدور پلاک بین المللی چقدر می شود؟

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: برای تردد خودروهای شخصی از مرزهای زمینی به گواهینامه بین المللی، پلاک بین المللی و کارنه نیاز است که به تفکیک و به ترتیب هزینه گواهینامه بین المللی ۲۳۵ هزار تومان، پلاک ترانزیت ۸۰۰ هزار تومان و دفترچه مالکیت ۲۶۰ هزار تومان است که مجموعا هزینه دریافت اسناد بین المللی برای سفر برون مرزی یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان می شود.

 

ثبت ۱۲۰ هزار تماس با سامانه ۰۹۶۲۹ در نوروز ۱۴۰۱

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: سامانه ملی سفر ۰۹۶۲۹ که برای دریافت شکایت ها و ارایه اطلاعات مسیرها، اقامتگاه ها و سایر تأسیسات و خدمات گردشگری است، تقویت و به روز رسانی شده است. این سامانه در نوروز ۱۴۰۱ حدود ۱۲۰ هزار تماس دریافت کرد.

علاقه مندان برای سفر جاده ای با خودروهای شخصی خود به خارج از کشور و درخواست گواهینامه بین المللی ، ثبت نام در در رالی های خانوادگی، درخواست پلاک برای خودروهای تاریخی و کلاسیک و همچنین درخواست کارت اشتراک امداد خودرو و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط، مدارک و هزینه ها می توانند به سایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران به نشانی  https://www.taci.ir/  مراجعه کنند.

حجم ویدیو: 4.65M | مدت زمان ویدیو: 00:00:45 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.