| کد خبر: 253555 |

◄ ماجرای بی پایان فروش چارتری بلیت هواپیما + فیلم

فروش چارتری تخلف است و مجوز پرواز شرکت متخلف لغو خواهد شد.

تین نیوز

فروش چارتری تخلف است و مجوز پرواز شرکت متخلف لغو خواهد شد. 

به گزارش تین نیوز ، قصه فروش چارتری بلیت هواپیما هر ساله با نزدیک شدن به ایام نوروز تکرار می شود. 

شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، در برنامه صبح بخیر ایران با اشاره صریح به غیر قانونی بودن فروش چارتری بلیت هواپیما ، سازمان هواپیمایی کشوری را نشانه گرفت. 

وی گفت: بعضی از شرکت ها به سمت فروش چارتری رفته اند و این جای نگرانی دارد، در این زمینه سازمان هواپیمایی کشوری مسئولیت دارد.

افندی زاده در صحبت هایش به تورهای گردشگری اشاره کرد که به صورت گروهی بلیت تهیه می کنند که به هر حال اگر ترکیبی از چارتری و فروش گروهی باشد، نباید قیمت بلیت هواپیما بیشتر از نرخ مصوب باشد. 

افندی زاده در ادامه از شرکت های هواپیمایی بابت عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما آن هم با توجه به افزایش قیمت قطعات هواپیما تشکر کرد.

لازم به ذکر است که مجری برنامه به حمایت های ویژه از ایرلاین ها نظیر وام های کلان و محاسبه نرخ سوخت هواپیما به ریال اشاره کرد و همچنین از نامه ای که وزیر راه و شهرسازی در این زمینه به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کرده است خبر داد که از طرفی بر روی قیمت بلیت نظارت داشته باشند و از طرف دیگر، به دنبال افزایش ظرفیت باشند. 

◄ سود 70 میلیون تومانی از افزایش قیمت بلیت هواپیما در یک پرواز

در ادامه مجری برنامه صبح بخیر ایران، نامه سازمان بازرسی و هشدار به سازمان هواپیمایی کشوری در قبال فروش چارتری بلیت هواپیما را مطرح کرد. در نامه هشدار آمیز سازمان بازرسی، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی اصلی صنعت هوانوردی کشور مکلف شده است تا از فروش چارتری جلوگیری به عمل بیاورد. 

 افندی زاده در این زمینه گفت: سازمان هواپیمایی کشوری همواره بر این ماجرا نظارت داشته است، در صورت بروز تخلف سازمان هواپیمایی کشوری مجوزهای پروازی را لغو می کند که چنین اقداماتی تبعا جزو وظایف سازمان هواپیمایی کشوری خواهد بود، ولی تلاش ما این است که بتوانیم این ظرفیت ها را در اختیار مردم قرار بدهیم. 

حجم ویدیو: 6.55M | مدت زمان ویدیو: 00:02:38 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.