| کد خبر: 253543 |

تعرفه ‎های غیرقانونی ۲ شرکت هواپیمایی مسدود شدند

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۰ به همراه گشت مشترک نظارتی و بازرسی متشکل از بازرسان شرکت هواپیمایی، اصناف و پلیس فرودگاه با حضور در سه ایرلاین اقدام به نظارت و بررسی نحوه قیمت گذاری برای فروش بلیط های پروازی کرد.

تین نیوز

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۰ به همراه گشت مشترک نظارتی و بازرسی متشکل از بازرسان شرکت هواپیمایی، اصناف و پلیس فرودگاه با حضور در سه ایرلاین اقدام به نظارت و بررسی نحوه قیمت گذاری برای فروش بلیط های پروازی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، صبح امروز چهارشنبه ۱۰ اسفند عباس فرزادنیا معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاه های تهران) به همراه گشت مشترک نظارتی و بازرسی متشکل از بازرسان شرکت هواپیمایی، اصناف و پلیس فرودگاه با حضور در سه ایرلاین اقدام به نظارت و بررسی نحوه قیمت گذاری برای فروش بلیط های پروازی کرد.

معاون دادستان تهران ابتدا با حضور در اولین شرکت هواپیمایی (ایرلاین)، در خصوص قیمت بلیط پرواز تهران - اهواز موارد را مورد بررسی قرار داد که در نهایت مشخص شد ایرلاین مربوطه در این حوزه اقدام به انجام تخلف گرانفروشی کرده است.

در ادامه معاون دادستان تهران با حضور در دومین شرکت هواپیمایی، در رابطه با قیمت پرواز بلیط تهران - شیراز، مسائل مربوط به بحث فروش و قیمت گذاری بلیط های پروازی کرده و در ادامه نیز تخلف گرانفروشی توسط این شرکت هواپیمایی محرز شد.

سرپرست دادسرای ناحیه ۳۰ تهران با حضور در سومین شرکت هواپیمایی، قیمت و فروش بلیط پرواز تهران - مشهد را مورد بررسی قرار داد که با توجه به قیمت عرضه بلیط در این شرکت هواپیمایی و با تایید بازرسان سازمان تعزیرات و اصناف حاضر در گشت مبنی بر عدم انجام تخلف گرانفروشی، سلامت اقدامات انجام شده در راستای قانون، در این شرکت هواپیمایی محرز شد.

بارگذاری تعرفه های قانونی به جای نرخ های غیرقانونی بلیط های پروازی در ۲ شرکت هواپیمایی با دستور معاون دادستان تهران

عباس فرزادنیا معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاه های تهران) در رابطه با اقدامات و دستورات صادره در گشت امروز، اظهار کرد: طی ماه ها و هفته های گذشته در خصوص تعرفه های بلیط هواپیما هشدار هایی به شرکت های هواپیمایی، آژانس ها و بخش های مختلف داده شده است.

وی افزود: بنابر گزارش های دریافتی مبنی بر تخلف برخی از شرکت های هواپیمایی در خصوص فروش بلیط های پروازی با نرخ غیرمصوب، در ۳ شرکت هواپیمایی حاضر شدیم که با اقدامات و بررسی های انجام شده مشخص شد که تعرفه ها در ۲ شرکت به صورت غیرقانونی اعمال می شوند.

معاون دادستان تهران تصریح کرد: این ۲ شرکت هواپیمایی سطح دسترسی را برای آژانس‌ ها و سایت ها باز گذاشته و افزایش قیمت بارگذاری شده در سامانه شرکت هواپیمایی، توسط آژانس ها و سایت های فروش بلیط به صورت غیرقانونی اعمال و با قیمت بیشتر به مردم عرضه می شد.

وی افزود: با صدور دستور قضایی تعرفه ها از ناحیه شرکت های هواپیمایی مسدود شد و شرکت هایی که تعرفه های خلاف قانون را بر روی سامانه ها و سایت های خود بارگذاری کرده بودند، مکلف به بارگذاری تعرفه های جدید و قانونی بر روی خروجی سایت های فروش خود شدند.

فرزادنیا با بیان اینکه هئیت نظارت و بازرسی، تخلفات این دو شرکت را جمع بندی خواهد کرد تا موارد تخلفی این شرکت ها شناسایی شوند، اظهار کرد: شرکت هایی که تعرفه های غیرقانونی را اعمال کردند در صورت احراز تخلفات، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در کنار نظارت بر شرکت های هواپیمایی، برای آژانس های معتبر و دارای مجوزی که فروش بلیط پروازی با تعرفه های غیرقانونی داشتند و دارند، با هماهنگی سازمان هواپیمایی؛ محدودیت های قانونی علیه آن ها اعمال خواهد شد.

پیگیری مسدودی سایت های گرانفروش بلیط های پروازی از طریق پلیس فتا

سرپرست دادسرای ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاه های تهران) ادامه داد: آژانس هایی که غیرقانونی و فاقد مجوز فعالیت هستند با هماهنگی اداره اماکن فعالیتشان متوقف خواهد شد.

وی افزود: همچنین سایت های فروش بلیط های پروازی که اقدام به گرانفروشی کردند با پیگیری از طریق پلیس فتا مسدود خواهند شد.

تشکیل پرونده قضایی برای دو شرکت هواپیمایی به دلیل تاخیر ۱۵ ساعته در پرواز و ارتکاب تخلفات گسترده و فروش بلیط پروازی بدون داشتن مجوز از سازمان هواپیمایی

فرزادنیا با اشاره به ورود جدی دادسرای ویژه فرودگاه های تهران به بحث تاخیر در پرواز ها در روز های اخیر، گفت: برای یکی از شرکت های هواپیمایی که روز گذشته مسافران را بیش از ۱۵ ساعت در فرودگاه معطل کرده بود، پرونده قضایی تشکیل شد.

وی افزود: همچنین برای یکی دیگر از شرکت های هواپیمایی به علت ارتکاب تخلفات گسترده و فروش بلیط پروازی بدون داشتن مجوز از سازمان هواپیمایی، پرونده قضایی تشکیل شد.

معاون دادستان تهران تاکید کرد: برای آژانس های هواپیمایی و سایت های عرضه کننده بلیط های پروازی و سایر بخش های دیگر که در شرایط کنونی ضوابط و قوانین را رعایت نکنند، براساس ماده ۱۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری، محدودیت هایی را برایشان اعمال خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.