| کد خبر: 253530 |

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای تشدید بارش ها در ۶ استان/اجتناب از سفرهای برون شهری

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی برای فردا در خوزستان، جنوب ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر و جنوب لرستان خبر داد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی برای فردا در خوزستان، جنوب ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر و جنوب لرستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور فردا با تشدید فعالیت سامانه بارشی شاهد رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف در خوزستان، جنوب ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر و جنوب لرستان خواهیم بود.

از مخاطرات جوی این سامانه می توان به لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها و در نواحی کوهستانی کولاک برف و خسارت به صنعت کشاورزی اشاره کرد.

سازمان هواشناسی به اجتناب از سفرهای برون شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها و پرهیز از فعالیت های کوه نوردی توصیه کرده است.

توصیه به کشاورزان و دامداران

خودداری از انجام هر گونه عملیات کشاورزی در زمان بارندگی (کود سرک، سم پاشی و غیره)، عدم تردد ماشین آلات کشاورزی بر روی مزارع و انتقال نهاده های کشاورزی به مکان مسقف، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، جلوگیری از ورود رواناب (آب گل آلود) به استخرهای پرورش ماهی و دامداری ها و محافت از محصولات کشاورزی در برابر تگرگ به ویژه کشت های زیر پلاستیک از دیگر توصیه های این سازمان است.

آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال ها و آب روها در نواحی سردسیر و آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه های مربوطه نیز برای مقابله با آسیب های این سامانه ضروری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.