| کد خبر: 253526 |

۱۳۵ سال پیش؛ مرگبارترین طوفان‌ زمستانی در تاریخ آمریکا

بارش برف تا ارتفاع ۱۶ متر در بروکلین و جان باختن ۴۰۰ نفر، این صحنه ۱۳۵ سال پیش بود، در پی وقوع یکی از مرگبارترین طوفان های زمستانی در تاریخ آمریکا.

تین نیوز

بارش برف تا ارتفاع ۱۶ متر در بروکلین و جان باختن ۴۰۰ نفر، این صحنه ۱۳۵ سال پیش بود، در پی وقوع یکی از مرگبارترین طوفان های زمستانی در تاریخ آمریکا.

به گزارش  تین نیوز به نقل از فرارو، در غروب ۱۱ مارس ۱۸۸۸، طوفان بزرگ سفید یا کولاک بزرگ جوامع را از خلیج چساپیک تا مین و همچنین استان های سواحل اقیانوس اطلس کانادا را فلج کرد.

طوفان آمریکا

هیزم خانواده ها تمام شد و به خرد کردن اثاثیه متوسل شدند، در حالی که بعدا مقاله ای در مجله اسمیتسونیان منتشر شد که یک زن که به مدت سه روز در خانه خود در هارتفورد با ده ها پناهنده گرفتار شده بود، در حالی که غذای آن ها تمام شده بود، خوراک پای گنجشک درست کرد.

طوان آمریکا 1

به گفته اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA)، شرایط در آن آخر هفته سرنوشت ساز در شمال شرق بسیار خوشایند شروع شد: شنبه هوای اوایل بهاری را به همراه داشت، همراه با رشد علف ها، درختان جوانه زده. با این حال، در بعد از ظهر یکشنبه، دمای هوا به طور ناگهانی کاهش یافته بود و باران شروع به باریدن کرد.

طوفان آمریکا 2

بر اساس مقاله ای که در مجله Monmouth منتشر شد، وضعیت بهداشتی پس از طوفان یک مشکل بزرگ بود و در نیویورک تخمین زده شد که ۲۲۶ تُن کود و ۶۰۰۰۰ گالن ادرار اسب یخ زده در خیابان ها باقی مانده است.

یک تصویر گرفته شده در فارمینگتون نشان می دهد که خیابان ها چقدر غیرقابل تردد بودند و یک تونل از میان برف هایی با ارتفاع بیش از دو متر برای ایجاد یک مسیر ساخته شد.

طوفان آمریکا 3

تصویر دیگری که در خیابان اصلی نورث همپتون، ماساچوست گرفته شده است، صحنه مشابهی را با مردی که در یک تونل برفی با ظاهری محکم ایستاده است، به تصویر می کشد.

شهر ها فلج شده بودند. تعداد کمی از زنانی که برای زندگی خود کار می کنند می توانند به محل کار خود برسند. در همین حال، مردان تلاش زیادی برای پاکسازی راه ها انجام می دادند. در حالی که خانواده ها در خانه های خود محبوس بودند، کسب و کار ها آسیب دیدند.

طوفان آمریکا 4

در مقاله ای در نیویورک تایمز با عنوان «در چنگال کولاک» آمده است: در ربع پایانی قرن نوزدهم سخت است باور کنیم که حتی برای یک روز، نیویورک تا این حد از بقیه جا ها جدا شود.

روز های زیادی طول کشید تا شهر خود را از برف بیرون بیاورد و در برخی از مناطق در ساحل شرقی، چند هفته به طول انجامید.

گزارش شده است که کولاک منجر به مرگ بیش از ۴۰۰ نفر شده است.

طوفان آمریکا5

در نتیجه این حادثه ویرانگر، تغییرات زیادی در زیرساخت های شهر ایجاد شد. تلگراف روی زمین، خطوط آب و خطوط گاز به زیر زمین منتقل شدند، در حالی که طرح هایی برای شبکه های ریلی زیرزمینی ترسیم شد.

اولین سیستم متروی آمریکا در ۱ سپتامبر ۱۸۹۷ در بوستون به روی مسافران افتتاح شد، در حالی که متروی شهر نیویورک پس از هفت سال برنامه ریزی در ۲۷ اکتبر ۱۹۰۴ به فعالیت خود ادامه داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.