| کد خبر: 253390 |

گروکشی سازنده مسکن مهر هشتگرد؟تحمیل پرداخت طلب پیمانکار به خریداران و مالکان

پروژه مسکن مهر شهر جدید هشتگرد در حالی از سال ۸۷ با ۴۱ هزار واحد مسکونی کلید خورد که برخی واحدهای مسکونی در این شهر به دلیل عدم دریافت طلب خود از دولت توسط سازنده تحویل نمی شود.

تین نیوز

پروژه مسکن مهر شهر جدید هشتگرد در حالی از سال ۸۷ با ۴۱ هزار واحد مسکونی کلید خورد که برخی واحدهای مسکونی در این شهر به دلیل عدم دریافت طلب خود از دولت توسط سازنده تحویل نمی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، پروژه مسکن مهر شهر جدید هشتگرد استان البرز از سال ۸۷ کلید خورد. در این پروژه قرار شد عملیات ساخت حدود ۴۱ هزار واحد مسکونی مهر با مشارکت شرکت های انبوه ساز و مردم به سرعت انجام و تکمیل شود. در این پروژه انتظار می رفت که با تکمیل هر بخش سیل جمعیت به سمت این شهر سرازیر شود اما کمبود امکانات آموزشی ، بهداشتی ، رفاهی ، خدماتی ، آب ، برق ، تلفن و سایر ملزومات سبب شد تا مردم رغبتی به آمدن به این شهر از خود نشان ندهند.

با گذشت زمان و تکمیل خدمات زیر بنایی و رو بنایی از یک سو و رشد قیمت مسکن در پایتخت، سیل جمعیت به سمت این شهر سرازیر شد. به خصوص بعد از اینکه قطار شهری گلشهر کرج - شهرجدید هشتگرد راه اندازی شد ارزش افزوده خوبی به واحدهای مسکونی و مسکن مهر ایجاد کرد.

توجه به نیازهای شهر جدید هشتگرد تا آنجا مورد اهمیت قرار داشت که معاون وقت وزیر راه وشهرسازی و مدیر عامل وقت شرکت عمران شهرهای جدید کشور ماموریت یافتند تا هر هفته به صورت مستمر و منظم پروژه های عمرانی و زیرساختی شهر جدید هشتگرد را نظارت و پیش ببرند.

اما با استقرار دولت سیزدهم که وعده ساخت یک میلیون مسکن ملی را ارائه کرد نشان داد که در ساخت مسکن اهتمام ویژه ای دارد. دولت سیزدهم نشان داد که اتفاقا به تحویل واحدهای مسکن مهر ساخته شده در دولت نهم و دهم را در اولویت قرار داده است اما برخی واحدهای مسکن مهر در برخی شهرها هستند که هنوز تحویل نشده است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی یکی از وزرایی است که اتفاقا به موضوع مسکن مهر حساسیت خاصی داشته و در کنار حمایت های شرکت عمران شهرهای جدید از پروژه مسکن مهر اعلام کرده است که تا پایان امسال ۲۵ هزار واحد از مسکن مهرهای ناتمام تکمیل و تحویل متقاضیان می شود.

وی با اشاره به تحویل مسکن مهر به متقاضیان با یادآوری اینکه ۱۰ هزار واحد از این خانه ها توسط رئیس جمهور به مالکان ارائه شد، گفت: ۱۰ هزار واحد مسکن مهر دیگر تا پایان سال افتتاح می شود و ۵ هزار واحد نیز در سایر شهرها تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می شود.

اما برخی از متقاضیان مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد در تماس با خبرنگار خبرگزاری بازار می گویند: در حالی که نزدیک به یک دهه از ساخت مهمترین پروژه مسکن مهر در شهر هشتگرد یا مهستان( نام جدید) یعنی پروژه سهند ساران می گذرد، هنوز خریداران این پروژه با وجود پرداخت اقساط مسکن و خرید عرصه و عیان این واحدها، امکان دریافت واحدهای خود را نداشته و پیمانکار این پروژه که در پیشانی این شهر یا ورودی آن قرار دارد ، از تحویل واحدها با وجود اتمام منطقه یا بال میانی واحدها، خودداری می کند.

آنطور که متقاضیان مسکن مهر پروژه سهندسازان می گویند: سازنده این پروژه به دلیل عدم دریافت طلب خود از دولت در شرایطی از ارائه واحدهای ساخته شده خودداری می کند که به تازگی برای تحویل نهایی واحدها، دارندگان واحدهایی که مالک عرصه و عیان آن هستند بدهکار شده و در قبال دریافت ارقام چند ۱۰ میلیون تومانی، سازنده حاضر به تحویل واحدها نشده و در واقع ، پرداخت طلب پیمانکار را به خریداران و مالکان واحدهایی که تاکنون موفق به دریافت واحدهای خود نشده اند، تحمیل کرده است.

به نظر می رسد سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به شهر جدید هشتگرد در راستای رسیدگی به برخی مشکلات در این شهر و به خصوص واحدهای مسکن مهر باقی مانده باشد.

برخی از متقاضیان مسکن مهر هشتگرد در همین راستا اعلام کرده اند که از سفر وزیر راه و شهرسازی به این شهر(مهستان) خرسند هستند بنابراین تقاضا دارند وزیر راه و شهرسازی در این سفر پای صحبت مالکان و خریداران این پروژه نشسته و تدابیری بیاندیشد تا اهمال کاری مدیران و پیمانکاران را به پایان برساند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.