| کد خبر: 253251 |

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد؛

برآورد افزایش ۱۰ درصدی سفرهای دریایی در نوروز

عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی پیش بینی کرد در نوروز سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۱۰ درصدی سفرهای دریایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته باشیم و اعلام کرد: ۶۴ لندینگ کرافت، ۲ هزار نفر برای بازرسی و کنترل ایمنی شناورها، ۴۸ شناور مسافری دریایی و ۱۲۰ شناور امداد و نجات آماده خدمت رسانی به منظور انجام سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ هستند.

تین نیوز

عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی پیش بینی کرد در نوروز سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۱۰ درصدی سفرهای دریایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته باشیم و اعلام کرد: ۶۴ لندینگ کرافت، ۲ هزار نفر برای بازرسی و کنترل ایمنی شناورها، ۴۸ شناور مسافری دریایی و ۱۲۰ شناور امداد و نجات آماده خدمت رسانی به منظور انجام سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید علی نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تشکیل کمیته حمل ونقل دریایی ستاد تسهیل و تأمین ایمنی سفرهای دریایی، اظهار کرد: در ارتباط با سفرهای دریایی نوروز۱۴۰۲، کمیته حمل ونقل دریایی ستاد تسهیل و تأمین ایمنی سفرهای دریایی تشکیل شد و از هم اکنون، بخش های مرتبط در حال آماده باش قرار گرفته اند و جلسات هماهنگی با تمامی نهادهای لشگری و کشوری در دستورکار قرار دارد و طبق دستورالعمل کمیته حمل ونقل دریایی فعالیت ها پیش خواهد رفت.

امکان جابجایی ۲ هزار و ۷۲۰ خودرو

وی ادامه داد: در همین راستا حدود ۶۴ فروند لندینگ کرافت که می توانند ۲ هزار و ۷۲۰ خودرو را حمل کنند آماده شده است و بازرسی های مربوط به ایمنی و کنترل شناورهای مسافری و تفریحی صورت پذیرفته است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شناورهای تفریحی از جلیقه ها و حلقه های نجات برخوردار خواهند بود تا شاهد ایمنی هرچه بیشتر سفرها و حفظ جان مسافران دریایی باشیم، عنوان کرد: همچنین به مالکان شناورهای مسافری الزام کرده ایم در خصوص نوسازی منسوجات، کفپوش ها و امکانات رفاهی داخل سالن ها، اقدام کنند.

۲ هزار نفر برای بازرسی و کنترل ایمنی شناورها

علی نازی با اشاره به اینکه ۲هزار نفر برای بازرسی و کنترل ایمنی شناورها آماده هستند، گفت: ۱۲۰ فروند شناور امداد و نجات برای شرایط بحران، اضطرار و واکنش سریع آماده شده اند و حدود ۴۸ فروند شناور مسافری، آماده خدمت رسانی هستند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در راستای افزایش ظرفیت مسافری دریایی کشور، اعطای وام تعمیرات شناورهای از رده خارج شده را در دستورکار قرار داده است، اعلام کرد: در این راستا، وام های مدت دار با بهره کم به مالکان شناورها اعطا می شود.

تمامی تمهیدات در حوزه ایمنی و رفاه مسافران دریایی اندیشیده شده است

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تمامی تمهیدات در حوزه ایمنی و رفاه مسافران دریایی اندیشیده و تفاهم نامه ای نیز با سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور در راستای استفرار ۳ فروند هلیکوپتر در استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان منعقد شده است تا در راستای امداد و نجات مسافران دریایی و شناورهای مسافری دریایی اقدامات لازم صورت گیرد.

علی نازی با اشاره به اینکه همچنین یک فروند جایروپلن در بوشهر برای پایش دائمی سواحل مستقر است، اظهار داشت: شناورهای امداد و نجات سازمان بنادر و دریانوردی نیز در خدمت مردم هستند تا در شرایط اضطراری واکنش سریع را انجام دهند.

برآورد افزایش ۱۰ درصدی سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲

وی در مورد پیش بینی از انجام سفرهای دریایی طی ایام نوروز سال ۱۴۰۲، بیان کرد: بر اساس برآرودها با توجه به فروکش کردن شیوع ویروس کرونا نسبت به سال گذشته پیش بینی کرده ایم شاهد رشد ۱۰ درصد افزایش میزان سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته باشیم.

 شماره تلفن اضطراری ١۵۵٠

وی با اشاره به اینکه شماره تلفن اضطراری ١۵۵٠ مربوط به مرکز هماهنگی جست وجو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به صورت شبانه روزی در استان های ساحلی کشور تعریف شده است و فعالیت خواهد کرد، گفت: مردم می توانند در صورت بروز سانحه دریایی با همکاری پرسنل حفاظت و ایمنی شناورها شرایط را برای واکنش سریع مهیا کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.