| کد خبر: 253224 |

وعده رئیس سازمان بنادر و دریانوردی:

◄ برنامه بلندمدت برای ترانزیت بیش از ۵۰ میلیون تن کالا/ توسعه ریلی بنادر نیاز است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هدفگذاری و برنامه ریزی میان مدت کشور در حوزه ترانزیت را، ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن و برنامه بلندمدت در حوزه ترانزیت را نیز بیش از ۵۰ میلیون تن ذکر و تاکید کرد که این امر نیازمند توسعه ریل است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هدفگذاری و برنامه ریزی میان مدت کشور در حوزه ترانزیت را، ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن و برنامه بلندمدت در این حوزه را نیز بیش از ۵۰ میلیون تن دانست و تاکید کرد که این امر نیازمند توسعه ریل است.

به گزارش تین نیوز ، علی اکبر صفایی این مطلب را 16 بهمن ماه بیان کرد و وعده داد: در حوزه بنادر این ظرفیت را داریم تا ۵۰ میلیون تن کالاهای ترانزیتی را در بنادر شمالی و جنوبی جابجا کنیم اما ظرفیت ریلی کشور باید در این زمینه افزایش یابد هر چند در مورد ترانزیت ۱۵ تا ۲۰ میلیون تنی ظرفیت ریلی کشور پاسخگو است.

وی با اشاره به اینکه در طول ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱، عملکرد بنادر کشور ۱۸۳ میلیون تن بوده است که نسبت به سال گذشته رشد داشته است، اعلام کرد: در بخش کانتینری نیز عملکرد بنادر کشور ۲ میلیون و ۱۵۰ میلیون TEU بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد را نشان می دهد.

 پروژه های تا پایان سال در حوزه دریایی

به گفته وی، طی یک سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه را تا پایان سال یا به بهره برداری رسیده یا شروع عملیات اجرایی خواهد داشت و این میزان در حوزه دریایی عدد قابل توجهی است.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کل پروژه هایی که دولت در حوزه حمل و نقل دریایی در بخش زیربنا سرمایه گذاری آن را آغاز کرده بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان است که در افق سه ساله تمام خواهد شد، گفت: این به جز برنامه ریزی های صورت گرفته برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های روبنایی همچون ترمینال ها، مراکز لجستیکی، تجهیزات بندری و دریایی است که عدد قابل توجهی را شامل می شود؛ به طور مثال در پروژه هایی که به مناسبت ایام دهه فجر تا پایان سال افتتاح خواهد شد بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال، سهم بخش خصوصی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.