| کد خبر: 253175 |

به منظور افزایش ضریب ایمنی راه ها؛

طرح استقرار نیوجرسی های مفصلی در بلوار خلیج فارس سلفچگان اجرا شد

رئیس اداره ایمنی راه وحریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم ضمن اعلام استقرار نیوجرسی های مفصلی در بلوار خلیج فارس سلفچگان اظهار داشت: اعتبار تخصیصی پروژه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال است.

تین نیوز

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ضمن اعلام استقرار نیوجرسی های مفصلی در بلوار خلیج فارس سلفچگان اظهار داشت: اعتبار تخصیصی پروژه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال و طول آن سه کیلومتر که تا ابتدای چهارخطه سلفچگان - ساوه امتداد دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از استان قم، سید حسن خلیلی نیا رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم از اجرا شدن طرح استقرار نیوجرسی های مفصلی در بلوار خلیج فار سلفچگان خبر داد.

خلیلی نیا افزود: با عنایت به وضعیت نیوجرسی های قدیمی و غیر مفصلی بلوار خلیج فارس سلفچگان که دراثر برخورد خودرو آسیب دیده بودند، نسبت به جایگزینی نیوجرسی های مفصلی در این بلوار اقدام شد.

وی اضافه کرد: پس از استقرار نیوجرسی های مفصلی دربلوار خلیج فارس، نسبت به امتداد طرح تا محور قدیم سلفچگان - ساوه( ابتدای چهار خطه) اقدام به عمل آمد.

خلیلی نیا هدف اصلی در امتداد طرح تا ابتدای محور قدیم سلفچگان - ساوه را تفکیک و جلوگیری از تداخل ترافیک باندهای رفت و برگشت دراین محور دانست و گفت: به دلیل ترافیک ترکیبی و چشمگیر محور قدیم سلفچگان - ساوه که از محورهای اصلی و ترانزیتی کشور است، پس از چهار خطه کردن کیلومترهای ابتدایی آن، طرح استقرار نیوجرسی های مفصلی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این پروژه در دو فاز اجرا شد که فاز نخست آن به طول ۷۰۰ متر ودربهمن ماه امسال اجرا و مورد بهره برداری واقع شد.

رئیس اداره ایمنی راه وحریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درخصوص اجرای فاز دوم طرح نیز گفت: با وجود آنکه طول فاز دوم پروژه افزون بر سه برابر فاز نخست بود، اما با عنایت به تقریب ایام نیمه شعبان و سفرهای نوروزی، تسریع دراجرای آن دردستور کار قرار گرفت و دربازه زمانی کوتاهی اجرا و به بهره برداری رسید.

خلیلی نیا میزان اعتبار پروژه را ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: اعتبار تخصیصی این طرح مهم ایمنی جاده ای از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تامین و درقالب آن نسبت به ترمیم، رنگ آمیزی، اجرای کاور و... نیوجرسی های محور قم- راهجرد نیز اقدام خواهد شد.

وی ایمن سازی یک دستگاه پل واقع در محور قدیم سلفچگان - ساوه را با استقرار نیوجرسی برروی آن، از دیگر آیتم های اجرایی این طرح برشمرد و عنوان نمود: نظر به ضرورت تسریع دراجرای طرح های عمران جاده ای درایام مناسبتی پیش رو، ان شا...این امر نیز به زودی اجرا خواهد شد.

خلیلی نیا مهمترین عامل در کاهش حوادث جاده ای را رعایت جامع مقررات ترافیکی توسط رانندگان ودیگر کاربران جاده ای دانست و تاکیدکرد: با توجه به ایام پیش رو که شاهد ترافیک چشمگیری در سطح راههای کشور خواهیم بود، ضروری است رانندگان گرامی قبل از اقدام به سفر، ضمن تماس با  سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها، از وضعیت محورهای برونشهری اطلاع یابند.

وی اطمینان از سالم بودن خودرو و تجهیز آن به ملزومات ایمنی را از دیگر آیتم های مهم در سفرهای برون شهری دانست و تصریح کرد: توجه به فرامین پلیس راه و همکاری با دیگر خادمان عرصه راه، از مولفه های اصلی در داشتن سفری ایمن است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.