| کد خبر: 252975 |

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی:

حفظ جان مردم، مهم‌ترین وظیفه در سفرهای دریایی است

علی اکبر صفایی گفت: هموطنان صرفاً از بنادر و شناورهای مجاز و تحت نظارت و کنترل سازمان بنادر و دریانوردی برای سفر دریایی خود استفاده و از انجام مسافرت در اسکله ها و به وسیله شناورهای غیرمجاز جدا خودداری کنند.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با بیان پیش بینی استقبال مردم از امکانات و ظرفیت های موجود در مناطق ساحلی و جزایر جنوبی برای نوروز ۱۴۰۲، تاکید کرد: هموطنان صرفاً از بنادر و شناورهای مجاز و تحت نظارت و کنترل سازمان بنادر و دریانوردی برای سفر دریایی خود استفاده و از انجام مسافرت در اسکله ها و به وسیله شناورهای غیرمجاز جدا خودداری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی در نشست ستاد تسهیل و تأمین ایمنی سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲، اظهار داشت: دو وظیفه محوری و مهم سازمان بنادر در مسافرت های دریایی، تامین ایمنی در ترددهای دریایی و ارائه خدمات به مسافران در پایانه های مسافری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه حفظ جان افراد در ترددهای دریایی، به ویژه در ایام نوروز، مهم ترین اصل است، تصریح کرد: ایمنی و حفاظت جان مردم در اسکله ها و در فرآیند حمل ونقل و جابه جایی مسافران در سواحل و جزایر تفریحی و مسافری، اصلا شوخی بردار نیست و باید با بالاترین دقت انجام شود.

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با اشاره به تشکیل کمیته حمل و نقل دریایی نوروزی ذیل وزارت راه و شهرسازی در این سازمان، تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی، نظامی و انتظامی ذیربط با تسهیل و ارائه خدمات سفرهای دریایی باید با هماهنگی سازمان در طرح نوروزی مشارکت داشته باشند.

صفایی با بیان اینکه ستاد سفرهای دریایی نوروزی، باید تکالیف سایر دستگاه های ذی مدخل در سفرهای دریایی را به آنها اعلام و ابلاغ کند، تاکید کرد: مطابق با پروتکل های بهداشتی و ایمنی، شناورهای مسافری باید به لحاظ ایمنی و  آراستگی مورد بازرسی و کنترل بندر قرار گیرد.

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، خاطر نشان کرد: با استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج بنادر، موکب های مناسبی برای پذیرایی از مردم با هنگام افطاری، در بنادر مبدا و جزایر مقصد تدارک دیده شود.

مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی به موقع مردم و مسافران از وضعیت جوی در ایام تعطیلات عید، افزود: لازم است با تمهیدات مناسب، مسافران و گردشگران دریایی را از وضعیت هواشناسی دریایی، قبل از عزیمت به سفر با خبر سازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بر اجتناب هموطنان از سفر با شناورهای غیر ایمن و از اماکن غیر مجاز تاکید کرد و اظهار داشت: تعطیلی بنادر و اجتناب از ارائه خدمت در شرایط نامساعد جوی، صرفا  برای ارتقا سطح ایمنی سفر و سلامت جان مسافران است، لذا  هموطنان به هیچ عنوان در زمان وزش شدید باد متلاطم دریا با پذیرش پیشنهاد افراد سودجو و استفاده از شناورهای غیر مجاز  سلامت خود و همراهان را دستخوش  منفعت طلبی افراد خاطی قرار نداده و حلاوت و شیرینی سفر دریایی را به کام خود و همراهان تلخ نکنند.

شماره تلفن ١۵۵٠ برای هرگونه سانحه دریایی

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در این نشست همچنین بر اطلاع رسانی شماره تلفن اضطراری ١۵۵٠ مرکز هماهنگی جست وجو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و همکاری مسافران با پرسنل حفاظت و ایمنی شناورها تاکید شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.