| کد خبر: 252950 |

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

افزایش نسبی دما و وزش باد در بلندی ها و دامنه های زاگرس و البرز مرکزی

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش نسبی دما در بلندی ها و دامنه های زاگرس و البرز مرکزی نسبت به وقوع بهمن در این مناطق هشدار داد.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش نسبی دما در بلندی ها و دامنه های زاگرس و البرز مرکزی نسبت به وقوع بهمن در این مناطق هشدار داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی   وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز در مناطقی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، بارش پراکنده پیش بینی شده است و طی دو روز آینده بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با آسمانی صاف دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: پنجشنبه استان های ساحلی خزر، زاگرس مرکزی، بخش های شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، بارش باران دارند. جمعه علاوه بر این مناطق، گستره بارش ها به مناطقی از شمال شرق و شرق کشور کشیده می شود و روز شنبه بخش هایی از سواحل غربی دریای خزر، شمال شرق و جنوب غرب این شرایط را دارند.

رفیعی ادامه داد: فردا وزش باد شدید در دامنه جنوبی البرز، شمال شرق، شمال غرب، جنوب شرق و مرکز کشور پیش بینی می شود که در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک است. همچنین سه شنبه و چهارشنبه افزایش نسبی دما همراه با سرعت وزش باد برای ارتفاعات و دامنه های البرز و زاگرس مرکزی پیش بینی شده است که این شرایط احتمال وقوع بهمن را به همراه دارد.

وی توضیح داد: طی دو روز در استان های ساحلی خزر و اردبیل روند افزایش دما ادامه دارد. با توجه به آغاز بارش ها در استان های ساحلی خزر و اردبیل برای روزهای پنجشنبه و جمعه، دما بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آب های جنوبی کشور؛ خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز، مواج است و روزهای سه شنبه و جمعه نیز دریای خزر مواج است.

رفیعی نسبت به افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحل و دور از ساحل هشدار داد و گفت: استان های بوشهر و هرمزگان از امروز تا چهارشنبه هشدار سطح زرد دارند که در مناطق دور از ساحل این دو استان افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر می رسد. بنابراین باید صیادان و فعالان دریایی به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد است. بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۷ درجه بالای صفر پیش بینی شده است و کمینه دما به ۸ درجه بالای صفر رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.