| کد خبر: 252842 |

پایانه جدید در گمرک آستارا راه اندازی می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال ایجاد پایانه جدید در فاصله پنج کیلومتری پل مرزی آستارا هستیم که در حال حاضر پل آن به اتمام رسیده و تملک اراضی برای احداث بارانداز انجام شده است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال ایجاد پایانه جدید در فاصله پنج کیلومتری پل مرزی آستارا هستیم که در حال حاضر پل آن به اتمام رسیده و تملک اراضی برای احداث بارانداز انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهرداد بذرپاش در حاشیه بازدید از پل مرزی آستارا، با بیان طی چند ماه اخیر با مشکل تردد کامیون های حمل بار در پایانه مرزی آستارا مواجه بودیم، اظهار کرد: پایانه مرزی آستارا یکی از پایانه های اصلی ما با کشور آذربایجان بوده و لذا نسبت به حل این مشکل اهتمام کردیم.

وی با اشاره به تردد روزانه بیش از ۱۲۰۰ تریلی حمل بار از این پایانه، افزود: ترافیک طولانی ایجاد شده توسط کامیون ها در پشت مرز مشکلاتی را هم برای اهالی شهر آستارا و هم برای رانندگان در تاخیر ارسال کالاها ایجاد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از یک ماه و نیم گذشته یک تیم را مامور به استقرار در پایانه مرزی آستارا کردیم، گفت: مشکل اصلی پل مرزی آستاراست که گلوگاه تردد کامیون ها بوده و توان بیشتر از ورودی ۲۵۰ کامیون و خروجی ۲۵۰ کامیون را در روز ندارد لذا از طرف آذربایجانی خواستیم ارسال کامیون ها را مدیریت کند که تاکنون انجام نشده و تلاش دیپلماتیک ادامه دارد.

بذرپاش، توان پل مرزی آستارا را بیش از این ندانست و اضافه کرد: باید تقاضا را مدیریت کنیم، زیرا کامیون ها از مناطق مختلف کشور کالاها را به این منطقه حمل می کنند و پس از رسیدن با ترافیک مرزی مواجه می شوند و چند روز معطلی دارند لذا از امروز سامانه نوبت دهی کامیون ها را در گمرک آستارا رسما راه اندازی کردیم که زمان حرکت کامیون ها به سمت پایانه را مدیریت می کند و شاهد حداقل توقف و عبور سریع ار از گذرگاه مرزی خواهیم بود.

وی همچنین از تعریض و افزایش استحکام پل مرزی آستارا جهت افزایش جابجایی کامیون ها خبر داد و بیان کرد: به دنبال ایجاد پایانه جدید در فاصه پنج کیلومتری از پل مرزی آستارا هستیم که در حال حاضر پل آن به اتمام رسیده و تملک اراضی برای احداث بارانداز انجام شده و ظرف چند ماه آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و مشکل به صورت اساسی حل می شود.

وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه کلیه پایانه های مرزی کشور به سامانه نوبت دهی متصل خواهند شد، گفت: پل پایانه جدید آستارا به اتمام رسیده و در حال راه اندازی بارانداز هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.