| کد خبر: 252839 |

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر لزوم سرعت گرفتن پروژه های نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم سرعت گرفتن پروژه های نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

تین نیوز

مهراد بذرپاش چهارم اسفند در حاشیه بهره برداری از پروژه های وزارت راه و شهرسازی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران  اظهار کرد: روش های مختلفی برای سرعت بخشی به پروژه ها در نشست های مختلف با انبوه سازان پروژه های بزرگ و نیز استانداران مطالبه و پیگیری می شود تا سرعت اجرای پروژه ها بالا رفته و مشکلات متقاضیان در پرداخت و تامین تسهیلات مربوطه کمتر شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بالا بودن نرخ تسهیلات و مشکلات متقاضیان در پرداخت اقساط تسهیلات بانکی یکی از مشکلات پروژه های نهضت ملی است رئیس جمهور و معاون اول ایشان در راستای کاهش نرخ تسهیلات قول مساعد داده اند.

به گفته وی در صورت تامین زمین در هر نقطه اولویت ما تقدیم زمین در کنار وام به متقاضیان خواهد بود به طوری که در بخشی از شهرها هم که اجازه واگذاری زمین با مقیاس بالا به متقاضیان داده نمی شود مدل های آپارتمان سازی دنبال خواهد شد تا در این شرایط قیمتی متقاضیان با حداقل قیمت صاحب خانه شوند.

بذر پاش درادامه با اشاره به اقدامات دولت برای تسهیل ساخت و ساز و نوسازی در بافت های فرسوده ادامه داد: با صدور بخشنامه ای به تمام استان های کشور روند ساخت و ساز در بافت های فرسوده شهرها تسهیل شده است.

وی گفت: افزایش درخواست های صدور پروانه برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده گفت: امیدواریم سال آینده، سال خوبی برای نوسازی بافت های فرسوده در شهرهای مختلف کشور باشد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: احیای بافت فرسوده در محیط شهرها از اولویت های وزارتخانه است به طوری که لازم است در حوزه بافت فرسوده و بناهای ناپایدار شهرها سرمایه گذاری کنیم به همان میزان مشکلات دولت و مردم در حوزه مسکن کمتر خواهد شد.

بذرپاش ادامه داد: بافت های فرسوده شهرها خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان کافی دارند ولی نیاز است تا حدودی این امکانات ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه در مناطقی که در محدوده و بافت شهر قرار دارند، سرانه فضای خدماتی کافی وجود دارد، گفت: سرانه فضای خدماتی در شهرهای جدید دچار مشکل است چرا که هم خدمات زیربنایی از جمله آب، برق، گاز، فاضلاب و شبکه های مختلف باید به میزان کافی تامین شود و هم خدمات روبنایی از جمله سرانه های فرهنگی ، خدماتی ، هنری ، ورزشی ، مدرسه ، مسجد و سایر خدمات باید مد نظر قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.