| کد خبر: 252469 |

تدوین برنامه راهبردی برای توسعه فرودگاه های فارس

مدیرکل فرودگاه های استان فارس از تدوین برنامه راهبردی برای توسعه فرودگاه های فارس خبر داد و گفت: ۳۸ پروژه اجرایی در قالب برنامه راهبردی با افق 1404 به منظور توسعه فرودگاه های استان تدوین شده است. همچنین رادار تنگ ریز اردیبهشت ماه امسال راه اندازی می شود.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های استان فارس از تدوین برنامه راهبردی برای توسعه فرودگاه های فارس خبر داد و گفت: ۳۸ پروژه اجرایی در قالب برنامه راهبردی با افق 1404 به منظور توسعه فرودگاه های استان تدوین شده است. همچنین رادار تنگ ریز اردیبهشت ماه امسال راه اندازی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه های استان فارس گفت: ۳۸ پروژه اجرایی در قالب برنامه راهبردی با افق ۱۴۰۴ به منظور توسعه فرودگاه های استان تدوین شده است.

 کشاورز اظهار کرد: برنامه راهبردی با افق ۱۴۰۴ شامل موارد گسترده ای از جمله تجهیزات، تسهیلات، منابع انسانی، بازرگانی و اقتصادی و حتی مباحث مربوط به زیباسازی فرودگاه های استان می شود.

وی با بیان اینکه هدف از تدوین این برنامه، ریل گذاری مسیر توسعه تا سال ۱۴۰۴ است، گفت: با تصویب این برنامه راهبردی و حمایت شرکت فرودگاه ها بدون شک شاهد اتفاقات مثبتی در فرودگاه های این استان خواهیم بود.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس در خصوص آخرین وضعیت سایت رادار تنگ ریز گفت: این پروژه یک طرح ملی و مهم برای کشور و استان فارس بوده که تا این لحظه ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

کشاورز در خصوص زمان بهره برداری از پروژه رادار تنگ ریز، اظهار امیدواری کرد؛ با اتمام بخش های مربوط به الکتریکال و مکانیکال، این پروژه در اردیبهشت ماه سال آینده راه اندازی شود.

مدیرکل فرودگاه شیراز با اشاره به پیشرفت ۵۵ درصدی ترمینال خارجی این فرودگاه گفت: بعد از رفع موانع حقوقی و با تعیین پیمانکار جدید، این طرح به سرعت تعیین تکلیف و با حمایت شرکت فرودگاهها ادامه احداث این پروژه از سرگرفته خواهد شد.

کشاورز در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت خودباوری و اعتماد به متخصصان داخلی گفت: در راستای تعامل با شرکت های دانش بنیان با بنیاد نخبگان استان فارس مکاتبه شده است و به طور نمونه، تفاهم نامه با شرکت دانش بنیان برای تولید چراغ های کم مصرف برای روشنایی باند با عمر طولانی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس با اعلام خبر راه اندازی سامانه کمک ناوبری فرودگاه شیراز گفت: در نیمه نخست سال آینده پروژه نصب و راه اندازی سامانه DVOR به اتمام خواهد رسید و متعاقب آن شاهد ارتقای ایمنی پرواز خواهیم بود.

کشاورز به لزوم ایجاد ترمینال کارگو در استان فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به تجارب سنوات گذشته در امر صادرات مواد غذایی به کشور قطر آماده ایجاد ترمینال کارگو با سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم.

وی گفت: در طرح توسعه فرودگاه فسا موارد مهمی همچون احداث ترمینال کارگو برای صادرات مرکبات در نظر گرفته شده است و خوشبختانه برای تحقق این امر، یک سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس با اشاره به نقش پررنگ فرودگاه در رونق گردشگری گفت: فرودگاه به عنوان ویترین استان هرچه زیباتر و مجهزتر باشد در نهایت به نفع منطقه فارس خواهد بود.

کشاورز افزود: در حال حاضر از فرودگاه شیراز به ۲۵ مقصد داخلی و هشت مقصد خارجی پرواز برقرار است و آمار دو میلیون و ۱۸۰ هزار مسافری که در ۱۰ ماه نخست امسال در این فرودگاه اعزام و پذیرش داشته اند از رشد ۲۱ درصدی نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

وی در پایان از گسترش شبکه پروازی به کشورهای ناحیه قفقاز براساس تجارب سال های گذشته خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.