| کد خبر: 252377 |

به ترکیه سفر کنیم یا نه؟

بخش هایی از ترکیه و سوریه بر اثر زمین لرزه مهیبی که در ساعات اولیه اواسط هفته گذشته رخ داد، ویران شدند. این بلای طبیعی علاوه بر گرفتن جان هزاران نفر، تردیدهایی در میان گردشگرانی به وجود آورده که سفر به ترکیه را از پیش در برنامه خود قرار داده بودند.

تین نیوز

بخش هایی از ترکیه و سوریه بر اثر زمین لرزه مهیبی که در ساعات اولیه اواسط هفته گذشته رخ داد، ویران شدند. این بلای طبیعی علاوه بر گرفتن جان هزاران نفر، تردیدهایی در میان گردشگرانی به وجود آورده که سفر به ترکیه را از پیش در برنامه خود قرار داده بودند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در حالی که محبوب ترین مقاصد و شهرهای توریستی ترکیه به طور مستقیم تحت تأثیر زلزله قرار نگرفته اند، اما این زلزله عظیم بسیاری از مسافران را درباره پیامدهای سفر به این کشور در تردید قرار داده است. هرچند، در مقطع کنونی هیچ محدودیتی برای سفر به ترکیه وجود ندارد. البته برخی کشورها، از جمله آمریکا به مسافرانی که قصد دارند در آینده نزدیک به ترکیه سفر کنند، هشدار داده از نزدیک شدن به مناطق آسیب دیده از زلزله اجتناب کنند.

بنا بر گزارش سی ان ان، اواسط هفته گذشته زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر، جنوب شرقی ترکیه و در نزدیکی شهر «غازی عینتاب» که نزدیک مرز سوریه قرار دارد را لرزاند، لرزش اصلی که پس لرزه های متعددی را به دنبال داشت، عمدتاً بر ۱۰ استان ترکیه، از جمله آدانا، آدیامان، دیاربکر، غازی عینتاب، هاتای، قهرمان مرعش، کیلیس، مالاتیا، عثمانیه و سانلی اورفا تأثیر گذاشته است.  

مراکز اصلی گردشگری ترکیه، از جمله آنتالیا و استانبول، دورتر از مناطق آسیب دیده قرار دارند و به ترتیب در فاصله ۳۶۹ مایلی و ۵۲۸ مایلی از غازی عینتاب از مسیر هوایی قرار دارند و تاکنون هیچ نشانه ای مبنی بر آسیب یا اختلال در سفر به مناطق اصلی گردشگری این کشور وجود ندارد.

در حال حاضر پروازهای بین المللی به ترکیه و از ترکیه به دیگر شهرهای جهان همچنان برقرار است و فرودگاه استانبول به صورت عادی فعال است. البته ترکیش ایرلاینز، شرکت هواپیمایی اصلی این کشور، صدها پرواز را در چند روز گذشته لغو کرده است و چند فرودگاه، از جمله فرودگاه آدانا ساکیرپاشا ترکیه و فرودگاه هاتای در حال حاضر به دلیل پیامدهای زلزله تعطیل هستند.

ترکیه به دلیل زلزله در وضعیت اضطراری ملی قرار دارد. در حالی که مناطقی که آسیب ندیده اند لزوماً در معرض خطر نیستند، اما باید این موضوع را در نظر داشت که عواقب و پیامدهای زلزله احتمالاً برای مدتی در سراسر ترکیه احساس خواهد شد.

بر اساس آمار دولت ترکیه، این کشور یکی از مقاصد اصلی گردشگران بین المللی است و در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۴۴.۶ میلیون گردشگر خارجی را میزبانی کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.