| کد خبر: 252330 |

وزیر کشور در بازدید از بندر گاه نخل ناخدا ؛

بندرگاه نخل ناخدا می تواند کارکرد یک مرکز تجاری و کردشگری دریایی مهم را داشته باشد

وزیر کشور در بازدید از پروژه های توسعه ای نوار شرقی شهر بندرعباس گفت: بندرگاه نخل ناخدا می تواند تعاریف و کاربری یک شهر ساحلی مدرن و مرکز تجارت وگردشگری موثر را داشته باشد.

تین نیوز

وزیر کشور در بازدید از پروژه های توسعه ای نوار شرقی شهر بندرعباس گفت: بندرگاه نخل ناخدا می تواند تعاریف و کاربری یک شهر ساحلی مدرن و مرکز تجارت وگردشگری موثر را داشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد وحیدی وزیر کشور در برنامه های سفر خود به هرمزگان با حضور در بلوار شرقی بندرعباس، در جریان آخرین پیشرفت ها و روند اجرایی بندرگاه نخل ناخدا  قرار گرفت.

وزیر کشور در حاشیه بازدید با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه بندرگاه نخل ناخدا گفت: این محل ضمن اینکه می توان به مرکز خوبی برای تفریحات دریایی و ورزش های آبی تبدیل شود در بحث حمل و نقل دریایی نیز بسیار  کارساز است.

وحیدی با بیان اینکه زیرساخت های اولیه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرگاه نخل ناخدا در حال ایجاد است، عنوان کرد: امیدواریم احداث این مرکز تفریحات دریایی بتواند نقش بسزایی در توسعه منطقه و ایجاد اشتغال ایفا کند.

وی گفت: طرح جامع توسعه بندرگاه نخل ناخدا می تواند در احداث یک شهر جدید با تمام تعاریف و کاربری ها و تحقق یک شهر ساحلی مدرن و پیشرفته موثر بوده  و به یک مرکز تجاری مهم تبدیل شود.

وزیر کشور اظهار داشت: توسعه بندرگاه نخل ناخدا در فازهای مختلف و در بازه های چند ساله تعریف شده است که  امیدواریم این طرح در مدت زمان زودتری به بهره برداری برسد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این بازدید با بیان اینکه صنعت گردشگری بعنوان صنعت پیشران در دنیا بشمار می آید گفت: استان هرمزگان با  برخورداری از منابع طبیعی متعدد و فرصت های متنوع می تواند در ارتقا سطح گردشگری دریایی منطقه بسیار موثر باشد.

وی به تفاهم نامه همکاری منعقد شده بین وزارتخانه های  کشور، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه در راستای ارتقا و حفظ و اشاعه فرهنگ مسافری و گردشگری دریایی و ارتقا ایمنی دریایی به منظور بهره برداری همه جانبه از دریا در سال جاری امضا شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در بندرگاه نخل اشاره کرد و گفت: طرح توسعه بندرگاه نخل ناخدا شامل احداث زیرساخت های اولیه بندری و دریایی، جاده دسترسی، موج شکن ها، حوضچه پهلوگیری شناور و زیرساخت های گردشگری تعریف شده است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، به گفته عباس نژاد این پروژه  متشکل از  ۷ فاز است که سایت پشتیبانی و خدمات، تفریحات مارینا، بوستان فرهنگ بومیان، ایستگاه سر زندگی و نشات، گذر آرامش، ایستگاه خوش آمدگویی و اسکله تفریحی نخل ناخدا فازهای تعریف شده برای این پروژه مهم است.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.