| کد خبر: 252268 |

زلزله ترکیه، هشداری جدی برای تهران؛ پایتخت به شدت آسیب پذیر است

برخی از مسئولان در اظهار نظرهای جدید خود زلزله ترکیه را یک هشدار جدی برای تهران دانستند و تاکید کردند پایتخت به شدت آسیب پذیر است.

تین نیوز

برخی از مسئولان در اظهار نظرهای جدید خود زلزله ترکیه را یک هشدار جدی برای تهران دانستند و تاکید کردند پایتخت به شدت آسیب پذیر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، متاسفانه بسیاری از مناطق کشورهای ترکیه، سوریه و لبنان به دلیل وقوع زلزله با خسارت شدید جانی و مالی مواجه شدند. در همین راستا برخی از مسئولان در خصوص وقوع زلزله در تهران و ابعاد خسارت آن اظهار نظر کردند که نشان می دهد تهران به شدت آسیب پذیر است.

علی اصغر هدایی، متخصص ژئومورفولوژی در این خصوص عنوان کرد از آنجایی که پوسته عربی در حال حرکت و بالا آمدن است، وقوع زلزله ای با قدرت زیاد در ترکیه قابل پیش بینی بود. ۸ سال قبل هم در دریای سرخ زمین لرزه پرقدرتی به وقوع پیوست که نتیجه آن ایجاد آتشفشان در دریا بود.

این متخصص متخصص ژئومورفولوژی در ادامه افزود هم اکنون رشته کوه های ترکیه به دلیل حرکت این پوسته در منطقه اوراسیا تحت فشار هستند. همچنین سوابق زلزله های قدرتمند ایران نیز نشان می دهد شهرهای تهران و تبریز مستعد وقوع زلزله ای ۷.۸ ریشتری مشابه زلزله ترکیه هستند.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وقوع زلزله در کشورهای ترکیه، سوریه و لبنان بر لزوم مقاوم سازی ساختمان ها در شهرها و روستاهای کشور تاکید کرد و گفت اگر در تهران زلزله رخ دهد، در بافت های فرسوده شاهد خرابی های زیادی خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این که برای انجام اقدامات مقابله با زلزله به یک حرکت جمعی و عمومی نیاز است، گفت در روستاهایی که زلزله رخ داده، بعد از بازسازی که توسط بنیاد مسکن و توسط خود مردم طبق یک طرح مقاوم سازی صحیح انجام شده در زلزله های بعدی آسیب بسیار کمتری خواهند دید.

چمران در ادامه گفته های خود تاکید کرد اگر در شهری نظیر تهران زلزله رخ دهد، در بافت های فرسوده شاهد خرابی های زیادی خواهیم بود و در خصوص مقاوم سازی ها به مردم و مسئولین هشدارهای زیادی داده شده است.

نقشه گسل های مهم ایران

گسل های مهم و بزرگ ترکیه

بالا بودن احتمال وقوع زلزله در ایران 

حناچی، شهردار سابق تهران نیز در این خصوص اعلام کرد مجموعه داده های اطلاعاتی جمع آوری شده از کشورهایی که در مناطق زلزله خیز حضور دارند نشان می دهد وقوع زلزله از آنچه که فکر می کنیم به ما نزدیک تر است. در همین راستا مدیران ایرانی نیز می بایست از وجود این خطر آگاه باشند؛ چرا که امکان وقوع آن در هر لحظه وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.