| کد خبر: 252230 |

آمادگی بندر چابهار برای راه‌اندازی خط مسافری دریایی با عمان

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از اعلام آمادگی بندر چابهار برای راه اندازی خط مسافری دریایی با عمان خبر داد و گفت: امکان انجام ۲ سفر هفتگی وجود دارد و ظرفیت جابجایی مسافر تا ۲۵۰ مسافر است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از اعلام آمادگی بندر چابهار برای راه اندازی خط مسافری دریایی با عمان خبر داد و گفت: امکان انجام ۲ سفر هفتگی وجود دارد و ظرفیت جابجایی مسافر تا ۲۵۰ مسافر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسکری نسب  درباره آمادگی برای راه اندازی خط مسافری چابهار-عمان ، اظهار داشت: در راستای توجه هرچه بیشتر به توسعه سواحل مکران بر اساس منویات مقام معظم رهبری و توسعه اقتصاد دریامحور به منظور بهبود وضعیت اقتصادی کشور بر اساس سیاست های دولت مردمی و برنامه ها و اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی، راه اندازی خط مسافری چابهار-عمان مدنظر قرار گرفته و در این راستا آمادگی لازم وجود دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های مسافری در بندر شهید کلانتری چابهار آماده است، افزود: سالن مسافری به مساحت ۴ هزار مترمربع، ترمینال مسافری به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و ظرفیت پذیرش ۶۰۰ مسافر از جمله زیرساخت های موجود است و تمام امکانات پذیرش مسافر و استقرار ارگان ها و امکانات خدمات رسانی به مسافران فراهم است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مکاتبات لازم از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به ارگان های مختلف از جمله وزارت نفت، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت گرفته است تا شاهد تحقق تامین سوخت یارانه ای برای شناورهای مسافری خطوط کشتیرانی در مسیرهای خارجی و بین المللی باشیم، بیان کرد: مردم ایران و عمان دارای اشتراک فرهنگی دیرینه هستند و از دیرباز تا کنون مراودات تجاری مستمری با یکدیگر داشته اند.

عسکری نسب با اشاره ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی علاقمند به راه اندازی خط مسافری چابهار-عمان است و مقدمات کار قراهم شده و در صورت تامین سوخت یاران های شاهد راه اندازی این خط مسافری دریایی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه راهکار تخصیص سوخت یارانه ای در وزارت نفت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای سواحل مکران، جای خالی خط مسافری و گردشگری دریایی در این پهنه خالی بود و در صورت راه اندازی خط مسافری دریایی بین چابهار و عمان شاهد جذب گردشگر داخلی و خارجی در این جغرافیا خواهیم بود و موجب فعال شدن حوزه گردشگری دریایی در کشور می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه فاصله ۱۰۰ مایلی دریایی بین چابهار و عمان وجود دارد، گفت: این سفر دریایی حدود ۵ ساعت زمان می برد و در گام نخست به دنبال جذب ۱ تا ۲ فروند شناور هستیم تا از طریق ۱ شرکت مسافری تامین شود و در ادامه در صورت وجود تقاضا و استقبال تعداد شناورها افزایش می یابد.

عسکری نسب افزود: در حوزه گردشگری دریایی می توانیم ۲۴ ساعته خدمات مورد نیاز متقاضیان را ارائه کنیم و در بخش مسافری دریایی نیز امکان انجام ۲ سفر هفتگی وجود دارد و ظرفیت جابجایی مسافر تا ۲۵۰ مسافر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.