| کد خبر: 252184 |

تا پایان سال مالی ۱۴۰۱

بهره برداری از ۵۰ کیلومتر از محور ملی جهرم - لار - بندرعباس

عضو هیئت مدیره و معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، از مراحل تکمیل پروژه راهسازی محور لار - بندرعباس بازدید کرد.

تین نیوز

عضو هیئت مدیره و معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، از مراحل تکمیل پروژه راهسازی محور لار - بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه  خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستـان) محمدرضا کدخدازاده عضو هیئت مدیره و معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمدی مدیرکل ساخت و توسعه راه های منطقه جنوب به اتفاق شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان و دهقان فرماندار ویژه لارستـان از مراحل تکمیل پروژه راهسازی محور لار - بندرعباس بازدید کرد.

شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان در حاشیه این بازدید گفت : عملیات اجرایی همواره با نسبت تزریق اعتبار به پروژه رابطه مستقیم دارد و امیدواریم با تزریق سریعتر منابع مالی و اولویت بندی درست ابتدا گلوگاه ها و قطعاتی که باز شدن آنها نیازمند تکمیل بخش دیگری است در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه : در حال حاضر مطالبات پیمانکاران در این محور در حال افزایش است، افزود : همانطور که مستحضرید با اهتمام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بهره برداری از ٥٠ کیلومتر از محور ملی جهرم - لار - بندرعباس تا پایان سال مالی ١٤٠١ صورت خواهد گرفت.

شبانی ادامه داد: در این پروژها اعتباری بالغ بر ١٠٠٠ میلیارد تومان هزینه شده است و ما در تلاشیم که ١٠ کیلومتر از محور لار - بستک را تا آن زمان به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان در ادامه خواستار صدور مجوز پیمان سپاری جهت احداث باند دوم کمربندی لطیفی و ٣٠ کیلومتر انتهایی جاده لار - بندرعباس که در حوزه سرزمینی این اداره کل قرار دارد، شد و بیان کرد : از آنجایی که با برگزاری تشریفات مناقصه در روزهای اخیر تمامی قطعات محور لار - جهرم دارای پیمانکار شده است، بنابراین لازم است که تکلیف قسمت های باقی مانده در این محور ها هر چه زودتر مشخص شود تا بتوان به شکل مطلوبی برای استفاده از این مسیر ترانزیتی در آینده برنامه ریزی کرد.

در ادامه کدخدا زاده معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بررسی روند پیشرفت پروژه، بررسی مشکلات احتمالی پیش رو و هم چنین راهکارهای مناسب در راستای تسریع در اجرا واتمام پروژه احداث باند دوم محور جهرم - لار - بندرعباس را از اهم اهداف این بازدید اعلام کرد و ضمن قدردانی از زحمات اداره کل راه و شهرسازی لارستـان و دیگر دست اندرکاران، اذعان داشت: جذب ترافیک در این محور و توسعه کریدورهای ارتباطی موجب شده نه استان ها، نه مردم و نه ترافیک به یک جاده بسنده نکنند و در آینده کریدور های مهم کشور وظیفه توزیع بار و ترافیک را بر عهده خواهند داشت.

وی افزود: با توجه به بحث ظرفیت سازی و توزیع بنادر در کشور و همجواری و دسترسی محور لار - بندرعباس به بنادر مهم، بهره برداری و تکمیل این محور هم اکنون یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است و برنامه اتمام عملیات اجرایی آن در برنامه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرار دارد تا در آینده این جاده ترانزیتی بتواند پاسخگوی حجم ترافیک باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.