| کد خبر: 251804 |

پهلوگیری هر ۱۰ روز یک کشتی چینی در بندرچابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: به طور متوسط هر ۱۰ روز یک کشتی به طور مستقیم از چین در بندر چابهار پهلوگیری می‌کند که مدت زمان تحویل کالا را از ۴۵ روز به ۲ هفته کاهش داده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: به طور متوسط هر ۱۰ روز یک کشتی به طور مستقیم از چین در بندر چابهار پهلوگیری می کند که مدت زمان تحویل کالا را از ۴۵ روز به ۲ هفته کاهش داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، قاسم عسکری نسب اظهارداشت: فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار در کنار فعالیت خط منظم کشتیرانی چابهار- هند در راستای توسعه کریدور شمال جنوب و تحقق تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری به منظور توسعه سواحل مکران است و سازمان بنادر و دریانوردی به برنامه ریزی مدون در راستای اجرای سیاست های تبیین شده گام بر می دارد.

وی افزود: قبل از فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار، کانتینرهای ارسالی از چین به بندر شهیدرجایی می رفتند و پس از ماندگاری با شناورهای کوچک تر به چابهار منتقل می شدند و حدود ۴۵ روز طول می کشید تا کالای خریداری شده از سوی فعالان اقتصادی به دست آن ها برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه راه اندازی خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار موجب شده مدت زمان تحویل کالا از چین به چابهار از ۴۵ روز به ۲ هفته کاهش یابد، گفت: از زمان راه اندازی خط مذکور تاکنون چهار سفر انجام شده و ظرفیت شناورهای مربوطه TEU ۶۵۰۰ است.

 

پهلوگیری مستقیم کشتی های چینی در بندر چابهار

وی با اشاره به اینکه خط کشتیرانی مستقیم از چین به بندر چابهار پس از تخلیه کالا در این بندر به مسیر خود ادامه می دهد و در بندر شهید رجایی پهلوگیری می کند عنوان کرد: به طور متوسط هر ۱۰ روز یک کشتی از چین در چابهار پهلوگیری می کند.

عسکری نسب با تاکید بر اینکه فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار موجب کاهش هزینه و مدت زمان انتقال کالا شده و استقبال و رضایت صاحبان کالا را به همراه داشته است، اظهارداشت: در فاز بعدی بدنبال بازاریابی در راستای ارسال کانتینرهای صادراتی از چابهار به چین هستیم و در این راستا مذاکرات و پیگیری های لازم در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار موجب فعال شدن زنجیره تامین حمل و نقل کالا، اشتغالزایی، پویایی و فعالیت هرچه بیشتر و بهتر بندر و نیز فعالیت تجهیزات مخصوص ترمینال های کانتینری می شود، خاطرنشان کرد: در عین حال فعالیت خطوط کشتیرانی به بندر چابهار افزایش امنیت را بدنبال خواهد داشت و در اشتغال زایی غیر مستقیم برای مردم منطقه نقش بسزایی دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.