| کد خبر: 251770 |

روزی پر حادثه در کوهستان دراک شیراز؛ ۲فوتی و یک مفقودی

رئیس جمعیت هلال احمر شیراز اعلام کرد: روز جمعه ٧ بهمن ماه ١۴٠١ به دلیل بروز چهار حادثه در ارتفاعات دراک بلافاصله نجاتگران مستقر در پایگاه دراک به منطقه اعزام شدند.

تین نیوز

رئیس جمعیت هلال احمر شیراز اعلام کرد: روز جمعه ٧ بهمن ماه ١۴٠١ به دلیل بروز چهار حادثه در ارتفاعات دراک بلافاصله نجاتگران مستقر در پایگاه دراک به منطقه اعزام شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر شیراز؛محمدرضا رضا زاده رئیس جمعیت هلال احمر شیراز با اعلام این خبر گفت: ساعت ٠٠:٣۵ دقیقه بامداد ٧ بهمن ماه ١۴٠١ با تماس EOC استان و اعلام حادثه در ارتفاعات دراک بلافاصله نجاتگران مستقر در پایگاه دراک به منطقه اعزام شدند و با انتقال فردی که مسموم شده بود به مرکز درمانی، عملیات خاتمه یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر شیراز ادامه داد:بلافاصله با تماس مجدد EOC استان ، نجاتگران پایگاه دراک به منطقه کهمره سرخی اعزام شدند و مورد مفقودی فردی در حوالی پمپ بنزین منطقه را پیگیری کرده و با پیدا شدن این فرد و پایان عملیات، ساعت ٣:۵٠ دقیقه بامداد به پایگاه بازگشتند.

رضا زاده: در ساعت ٩ صبح همین روز بار دیگر حادثه جهت کوهنوردی در ارتفاعات غدیریه کوه دراک اعلام شد و نجاتگران پایگاه دراک با تجهیزات کامل در میان مه و بارش برف به ارتفاعات غدیره دراک صعود نموده و با توجه به حضور عوامل آتش نشانی در منطقه با همکاری یکدیگر کوهنوردی ۶٠ ساله که بر اثر سکته قلبی فوت کرده بود را در مسیر پوشیده از برف به پایین کوه انتقال داده و تحویل عوامل نیروی انتظامی دادند.

وی اضافه کرد: در همین زمان با تماس مجدد مرکز کنترل عملیات استان و اعلام حادثه جهت کوهنورد دیگری در مسیر دره فراخ کوه دراک بار دیگر نجاتگران کوهستان به ارتفاعات صعود نموده و از مسیر صعب العبور دره فراخ با همکاری عوامل آتش نشانی فرد ۶٣ ساله را که در بازگشت از قله دراک فوت کرده بود را به منطقه امن انتقال داده و تحویل عوامل نیروی انتظامی دادند و با پایان چهارمین عملیات در ساعت ١۶ به پایگاه بازگشتند.

به گزارش ایرنا؛ پارک کوهستانی دراک شیراز که با نام های کوه برفی، کوه مستسقی و کوه مادر نیز شناخته می شود، یکی از کوه های مشهور شیراز است که در امتداد رشته کوه زاگرس قرار دارد. در سال ۹۲ شهرداری شیراز و سازمان فضای سبز تصمیم گرفتند که پارکی کوهستانی در این منطقه تفریحی بنا کنند. پیش از این قله های کوه دراک فارس که تا اوایل آذر ماه پوشیده از برف است، مکانی برای تفریح و کوهنوردی بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.