| کد خبر: 251743 |

60 هزار بلیط رایگان سفر بین آلمان و فرانسه برای جوانان

دو کشور آلمان و فرانسه با هدف تشویق جوانان به استفاده از قطار برای سفرهای بین‌المللی و همچنین برای توسعه گردشگری دو کشور، تابستان امسال 60 هزار بلیط رایگان به جوانان زیر 27 سال اعطا خواهند کرد.

تین نیوز

دو کشور آلمان و فرانسه با هدف تشویق جوانان به استفاده از قطار برای سفرهای بین المللی و همچنین برای توسعه گردشگری دو کشور، تابستان امسال 60 هزار بلیط رایگان به جوانان زیر 27 سال اعطا خواهند کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از یورونیوز، فولکر ویسینگ وزیر حمل ونقل آلمان و کلمان بوون همتای فرانسوی وی با اعلام این خبر، علت آن را افزایش سفرهای ریلی بین دو کشور و همچنین تبادل فرهنگی بین دو کشور همسایه عنوان کردند.

وزرای حمل ونقل دو کشور آلمان و فرانسه به مناسبت شصتمین سالگرد امضاء معاهده الیزه، در بیانیه ای مشترک با اعلام این خبر افزودند: این بلیط ها با شرایطی خاص که در آینده اعلام خواهد شد در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت تا قشر جوان را برای استفاده از حمل ونقل ریلی تشویق کند.

بوون با اعلام این خبر افزود: این برنامه همسو با بلندپروازی های اقلیمی فرانسه در راستای توسعه حمل ونقل ریلی است.

دو شرکت خدمات ریلی Deutsche Bahn آلمان و SNCF فرانسه از این طرح حمایت مالی خواهند کرد.

به نظر می رسد این بلیط ها برای سفر بین دو کشور به صورت مساوی تقسیم خواهد شد و کسانی که خواستار استفاده از این بلیط ها هستند باید در قرعه کشی شرکت کنند.

هم اکنون برای سفر بین پایتخت دو کشور مسافران لازم است ابتدا به یکی از شهرهای کلن یا فرانکفورت سفر کرده و از آنجا با قطار دیگری به مسیر خود ادامه دهند؛ اما وزرای حمل ونقل دو کشور اعلام کردند که تا سال 2024 یک قطار جدید TGV بین پاریس و برلین راه اندازی خواهد شد تا مسافران با سهولت بیشتری بین دو پایتخت تردد کنند.

البته یک قطار شبانه هم اواخر سال جاری میلادی بین دو پایتخت راه اندازی خواهد شد.

وزرای حمل ونقل دو کشور، ایجاد خطوط ریلی جدید بین آلمان و فرانسه را گامی در جهت شبکه حمل ونقل ریلی واحد در سراسر دو کشور دانستند.

فرانسه بحران آب وهوایی را در حوزه حمل ونقل بسیار جدی پیگیری می کند و به همین دلیل در صدد جایگزینی سفرهای کوتاه هوایی با حمل ونقل ریلی است.

ضمناً به تازگی در طرحی مشترک، ایرلند و فرانسه درصدد ایجاد خط ریلی-دریایی برای تردد بین دو کشور هستند. هدف از این پروژه، کاهش سفرهای هوایی بین دو کشور اعلام شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.