| کد خبر: 248180 |

قطار لاکچری اورینت اکسپرس ۲۰۲۵ ؛

قصری متحرک روی ریل + عکس

قطار لاکچری اورینت اکسپرس ۲۰۲۵ یکی از لوکس ترین و مجهزترین واگن هایی است که تاکنون ساخته شده است.

تین نیوز

قطار لاکچری اورینت اکسپرس ۲۰۲۵ یکی از لوکس ترین و مجهزترین واگن هایی است که تاکنون ساخته شده است. تصاویر این قصر متحرک را در ادامه ببینید.

به گزارش تین نیوز، قدمت اورینت اکسپرس به بیش از یک قرن می رسد. سرویس مشهور قطار که توسط گروه مهمانداران فرانسوی Accor اداره می شود، به زودی دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد تا آماده خدمت رسانی به مسافران نکته سنج در آینده شود.

به تازگی از قطار Orient Express 2.0 که قرار است در سال 2025 رونمایی شود، مجموعه تصاویری منتشر شده که نمای داخلی و امکانات آن را نشان می دهد. همچنین گفته شده این قطار سریع السیر در نمایشگاه های آتی پاریس و میامی معرفی خواهد شد.

قطار لاکچری اورینت اکسپرس 2025

در آغاز کار باید گفت که این لوکوموتیو مجلل همچون نسل پیشین خود مملو از زرق و برق و شکوه است. واگن های تاریخی نخستین قطار های اورینت اکسپرس که جورج ناگلمکر در اواخر دهه 1800 راه اندازی کرد، به طور کامل توسط ماکسیم دآنژاک بازسازی شده است. این معمار فرانسوی طی دو دهه گذشته روی پروژه های لوکس زیادی از جمله Daum، Hermès و Guerlain کار کرده و بدین ترتیب تجربیات زیادی برای قطار جدید اکسپرس به ارمغان آورده است.

قطار لاکچری اورینت اکسپرس 2025

ماکسیم دآنژاک گفته: توجه به اشاراتی از دهه ۱۹۲۰ میلادی، فضای داخلی این قطار با پالت رنگی غنی، مبلمان مخملی، لامپ های چشم نواز و فرش های مجلل مشخص می شود. همچنین ماشین بار زیر گنبدهای بزرگ نورانی الهام گرفته شده از سبک امپراطوری دوم تعبیه شده و مجهز به یک پیشخوان شیشه ای است که به عنوان ادای احترام به جواهرساز برجسته فرانسوی، رنه لاکیک تعبیه شده.

هر میز درون واگن قطار مجهز به یک ساعت دیواری خاص شده که به هنگام مهمانی و شام زنگ می زند و دکمه ای نیز برای فراخوانی کارکنان و درخواست نوشیدنی تعبیه شده است. در قسمت های دیگر، واگن رستوران اشاراتی ظریف به اورینت اکسپرس های قبلی می کند. سایر اتاقک های موجود در واگن ها، تفسیر مجددی از یک موتیف راه آهن را در معرض تماشا قرار می دهند که سوزان لالیک هاویلند در دهه ۱۹۳۰ طراحی کرده است. این واگن به همراه سقف آینه کاری شده، روکش صندلی ها، میزها و آباژورهایی که اثاثیه اصلی را منعکس می کند، تزئین شده است.

قطار لاکچری اورینت اکسپرس 2025

وقتی مسافران احساس خستگی می کنند و زمان استراحت فرا می رسد، سوئیت های مجلل و با شکوه موجب آرامش آنها خواهند شد. هر یک از این سوئیت ها مجهز به یک تخت خواب بزرگ با تاج تخت گلدوزی شده، یک مبل بزرگ، حمام و رختکن شده است که حس لاکچری بودن به مسافران می دهد.

قطار لاکچری اورینت اکسپرس 2025

صفحات مشهور Blackbirds & Grapes متعلق به لالیک در کنار اتاقک های چوبی چرمی زیبا در این فضا به نمایش در می آید. نمایشگاه Orient Express Revelation از 17 تا 21 اکتبر (26 الی 30 آبان ماه) در پاریس برگزار خواهد شد و پس از آن از 30 نوامبر تا 4 دسامبر (9 الی 13 آذر ماه) در در میامی رونمایی می شود. گر چه تاریخ راه اندازی و استفاده عمومی از این قطار سال 2025 اعلام شده اما طبق اعلام گروه Accor قرار است در سال 2023 اولین سفر قطار اورینت اکسپرس انجام شود.

قطار لاکچری اورینت اکسپرس 2025

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: گجت نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.