| کد خبر: 251412 |

راه اندازی سامانه مدیریت پل‌ های کشور

از ۳ سامانه ی بومی مدیریت روسازی راه های کشور، ایمنی راه های کشور و مدیریت پل های کشور برای مدیریت راه ها و شبکه حمل و نقل استفاده می شود.

تین نیوز

از ۳ سامانه ی بومی مدیریت روسازی راه های کشور، ایمنی راه های کشور و مدیریت پل های کشور برای مدیریت راه ها و شبکه حمل و نقل استفاده می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حمزه ذاکری، رئیس مرکز آموزش و مطالعات و نوآوری حمل و نقل ترافیک وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری یک برنامه بلندمدت برای تبدیل شدن به یک سازمان دانش بنیان را در افق ۱۴۰۴ طراحی کرده و المان های مختلفی را در این طراحی دخیل دانسته است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر در حوزه های مختلف راهداری حمل و نقل و هوشمندسازی با صاحبان ایده ارتباط برقرار کردیم و با برگزاری همایش ها و رویدادها، بهترین طرح های کاربردی و اجرایی را شناسایی می کنیم تا با حمایت به مرحله اجرا در آیند.

رئیس مرکز آموزش و مطالعات وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: به همین منظور امسال اولین رویداد فناورانه حوزه حمل و نقل در کشور طراحی شد که با استقبال بی نظیری از شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و دانشگاه ها مواجه شد.

ذاکری اضافه کرد: از بین ۱۵۰ طرحی که به این رویداد ارسال شده، ۳۲ طرح به مرحله نهایی راه یافتند و در یک رقابت ۳ طرح به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد و این رویداد وارد فاز اجرایی و عملیاتی جدید شدند.

وی یادآوری کرد: همچنین سال گذشته رویداد فناورانه ای در حوزه راهداری با مشارکت ۸۵ طرح حوزه راهداری برگزار شد و در این رویداد هم طرح های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت که چند طرح در سازمان در حال اجراست.

رئیس مرکز آموزش و مطالعات وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بکارگیری تکنولوژی در سازمان راهداری گفت: با توجه به گستردگی فعالیت های حوزه راهداری و حمل و نقل، بکارگیری سامانه های مدیریتی برای توزیع درست اعتبارات و پیشبرد بهینه پروژه ها، به کمک نخبگان فعال در حوزه برنامه نویسی و حوزه تخصصی راهداری و حمل و نقل جاده ای، به سمت بومی کردن سامانه های مدیریت رفتیم.

ذاکری تاکید کرد: در حال حاضر سازمان راهداری متولی نگهداری و مدیریت ۲۲۰ هزار کیلومتر راه برون شهری، حدود ۳۶۰ هزار دستگاه پل، ۳۰۰ کیلومتر تونل و تجهیزات و ادوات از جمله ۱۴ هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین است.

وی بیان کرد: با توجه به گستردگی این شبکه، هوشمندسازی به مدیریت بهتر کمک می کندد تا شبکه را در حال بهینه قرار دهیم.

رئیس مرکز آموزش و مطالعات وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در همین زمینه سامانه مدیریت روسازی راه های کشور طراحی شده که سامانه بسیار کاربردی در حوزه نگهداری راه هاست و مقاطعی که راه های کشور دچار مشکل هستند از طریق تجهیزات پیشرفته در این سامانه آنالیز می شود و اولویت بندی برای رفع مشکل انجام می شود

ذاکری از سامانه مدیریت پل های کشور ، به عنوان یک سامانه جدید نام برد و گفت: بر اساس این سامانه برداشت دوره ای پل ها را در سطح کشور در دستور کار قرار دادیم و در کمتر از یک سال موفق شدیم ۲۷۰ هزار دستگاه پل را در این سامانه وارد کنیم و خوشبختانه امروز مدیریت سیستماتیک در این حوزه در حال انجام است.

وی ادامه داد: سامانه ایمنی راه های کشور هم که با استاندارهای بین المللی منطبق است، وظیفه رتبه بندی راه های کشور را از نظر ایمنی و زیرساختی به عهده دارد این سامانه به صورت مشترک با سامانه های قبلی طراحی شده که به صورت یکپارچه و در یک فضا امکان مدیریت را در حوزه های مختلف ایجاد کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.