| کد خبر: 251020 |

معاون وزیر راه:

نوسازی ناوگان راهداری کشور ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، میانگین عمر ناوگان ماشین آلات راهداری در کشور بیش از ۲۵ سال اعلام کرد و گفت: نوسازی ماشین آلات راهداری نیازمند ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، میانگین عمر ناوگان ماشین آلات راهداری در کشور بیش از ۲۵ سال اعلام کرد و گفت: نوسازی ماشین آلات راهداری نیازمند ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، داریوش امانی که به استان اردبیل سفر کرده است، در مصاحبه با خبرنگاران افزود: پیگیر تامین منابع از محل اعتبارات سازمان راهداری و کمک های اعتباری دستگاه های دیگر هستیم.

وی با اشاره به فرسودگی مزمن ماشین آلات راهداری اظهار کرد: سالیان سال است که این ناوگان نوسازی نشده و صرفاً بازسازی شده است که با پیگیری هایی انجام شده و مساعدت رئیس جمهور، دولت مصوبه ای داد که بر اساس آن بخشی از ماشین آلات مورد نیاز راهداری را از کارخانجات داخلی و بخشی را از خارج وارد کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار مورد نیاز از محل این مصوبه ،حداقل ۶۰۰ دستگاه تا پایان سال جاری و مابقی هم در ۶ ماه سال آینده نوسازی شود.

امانی با بیان اینکه استان های سردسیر و برف گیر از جمله استان اردبیل در اولویت تامین ماشین آلات راهداری هستند، گفت: این استان ها با توجه به حجم فعالیتی که دارند، باید بهترین و به روزترین ماشین آلات را داشته باشند تا بتوانند به ماموریت ذاتی خودشان که برقراری سهولت و ایمنی در تردد جاده ای بویژه در ایام سرد سال است، عمل کنند.

وی همچنین درباره نیروی انسانی شاغل در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: حدود ۲۲ هزار نفر در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شاغل هستند که ۱۶ هزار نفر از این تعداد با انواع مدل های استخدامی، شرکتی، مشاوره ای، ساعتی با سازمان راهداری همکاری می کنند و این تعداد باید تعیین تکلیف شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم با لایحه ساماندهی کارکنان دولت، این نیروها تبدیل وضعیت شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر محورهای شریانی و اصلی کشور باز است و تردد در آن جریان دارد، به شهروندان توصیه کرد حتی الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و اگر بر حسب ضرورت نیاز به سفر دارند، حتماً از سامانه گویای ۱۴۱ سازمان راهداری وضعیت راه ها را مطلع شده و وسایل گرمازا و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.