| کد خبر: 250958 |

رؤیای بودجه یک میلیارد دلاری شیراز در نشست مدیران شهری با خبرنگاران

پیش‌بینی ۹۸۶ پروژه عمرانی برای اجرا تا افق ۱۴۰۴ در شیراز و ارائه متمم بودجه و هزینه ای که به گفته رئیس شورای این شهر، شهروندان باید برای زندگی در این شهر گران بپردازند ازجمله موارد مطرح شده در نشست خبری مدیران این کلانشهر بود که با طرح رؤیای بودجه یک میلیارد دلاری شهرداری نیز تکمیل شد.

تین نیوز

پیش بینی ۹۸۶ پروژه عمرانی برای اجرا تا افق ۱۴۰۴ در شیراز و ارائه متمم بودجه و هزینه ای که به گفته رئیس شورای این شهر، شهروندان باید برای زندگی در این شهر گران بپردازند ازجمله موارد مطرح شده در نشست خبری مدیران این کلانشهر بود که با طرح رؤیای بودجه یک میلیارد دلاری شهرداری نیز تکمیل شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز دوشنبه در نشست اعضای این شورا و شهردار شیراز با خبرنگاران گفت: بودجه شهرداری در سال ۹۶ حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و معادل یک میلیارد دلار بوده و براین مبنا بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری نیز باید ۲۵ هزار میلیارد تومان تعیین می شد که کمتر از این میزان و ۱۵ هزار میلیارد مصوب شده است.
مهدی طاهری با بیان اینکه شیراز امسال به ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیازمند بوده، افزود: شیراز کلانشهر بزرگی است و اگر کسی می خواهد در این شهر زندگی کند باید هزینه آن را بپردازد تا شیراز بصورت منطقی اداره شود.

طراحی ۹۸۶ پروژه عمرانی برای شیراز تا سال ۱۴۰۱
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه گفت: طرح و برنامه افق شیراز ۱۴۰۴ با ۹۸۶ پروژه عمرانی در شیراز تدوین و مصوب شده است.
طاهری افزود: در این طرح ۱۴۶ کلان پروژه تعریف شده که تا سال ۱۴۰۴ باید اجرایی شود.
وی ادامه داد: این طرح شامل ۳۵ برنامه و ۱۰۲ طرح است و ۱۱۴ بسته سرمایه گذاری نیز در این برنامه تعریف شده است.
رئیس شورای شهر شیراز اعلام کرد: در این طرح ۱۶۹ پروژه در حوزه اجتماعی،فرهنگی و گردشگری، ۱۰۸ پروژه حمل و نقل و ترافیک، ۱۹۷ پروژه خدمات مدیریتی ،۱۳۰ پروژه مالی و اقتصادی، ۲۴۴ طرح عمرانی محیط زیستی و خدمات شهری و ۱۳۸ پروژه کالبدی و شهرسازی تعریف شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه بیان کرد: ساماندهی اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شیراز سالها است که به دلیل عدم همکاری مدیران کشوری و همچنین پیگیری نکردن مسئولان استانی با کندی پیش رفته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز این طرح معطل پروژه های معماری و فنی است و باید اختیار در این خصوص به استان واگذار شود وگرنه شوراهای آینده شیراز نیز با این موضوع مواجه خواهند بود.
طاهری در پاسخ به سوالی درخصوص ساماندهی نیروهای شهرداری شیراز گفت: شورای ششم مصوب کرده که هیچ نیرویی به شهرداری شیراز افزوده نشود اما ساماندهی نیروهای انسانی موجود در دستور کار قرار دارد و ضروری است که شهردار شیراز لایحه ساماندهی نیروهای این نهاد را به شورا ارایه کند.

افزایش بودجه ۱۴۰۱ و پیش بینی بودجه ۲۱۵۰۰ میلیارد تومانی سال آینده
شهردار شیراز در ادامه این نشست خبری گفت: موضوع مهمی که در شیراز مغفول مانده مساله فرهنگ شهروندی است و ترویج و ارتقای این فرهنگ ضروری است.
محمدحسن اسدی افزود: شیراز در افق ۱۴۰۴ باید شهری مذهبی برخوردار از شاخص های پایداری و شهروندانی غیرتمند براساس سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد.
وی ادامه داد: شورای ششم اقدام خوبی انجام داد که بودجه شهرداری را با حدود ۲ و نیم درصد افزایش در سال جاری ۱۵ هزار میلیارد تومان تعیین کرد که در هفته های آتی این رقم با ارایه متممی به حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
شهردار شیراز عنوان کرد: برآورد اولیه این است که بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری ۲۱ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان به شورا ارایه شود که سهم عوارض ساختمانی در این بودجه حدود ۳۷ درصد است.

بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی ارگان های دولتی به شهرداری شیراز
شهردار شیراز در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: در حال حاضر مطالبات شهرداری از حدود ۳۰ دستگاه و ارگان دولتی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای افق ۱۴۰۴ شیراز
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار شیراز در حاشیه این نشست خبری به خبرنگار ایرنا گفت: رقم مورد نیاز برای اجرای برنامه افق ۱۴۰۴ شیراز حدود ۷۰ هزارمیلیارد تومان پیش بینی می شود.
محمدعلی راضی افزود: این اعتبار تا سال ۱۴۰۴ برای عملیات عمرانی،نگهداری و ... اجرای ۹۸۶ پروژه تعریف شده در شیراز مورد نیاز است.

ساماندهی باغات شیراز،طرحی زمین مانده
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز در ادامه این نشست گفت: در برنامه ۱۴۰۴ هشت کلان پروژه تعریف شده که یکی از این طرح ها در حوزه باغات شیراز خصوصا باغ های منطقه قصردشت است.
غلامعلی ترابی افزود: طرح ساماندهی باغات شیراز در دهه ۸۰ مصوب شده اما تاکنون حدود ۱۰ درصد پیشرفت داشته است که در بودجه سال جاری اعتبار این طرح ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد که این طرح به نتیجه مطلوبی برسد.
افسانه خواست خدایی،عضو دیگر شورای شهر شیراز در این خصوص گفت: اجرای طرح جامع آب سال گذشته در شیراز آغاز شده که اجرای این طرح برای آبیاری باغات این شهر بسیار مهم است.
وی اضافه کرد: مطالعات طرح جامع آبیاری فضای سبز شیراز در حال پیگیری است که اما در حوزه جرایم قطع درختان تاکنون اقدام بارزی در شیراز نشده که افزایش جرایم در این حوزه می تواند بازدارنده باشد.
ابرهیم حسینی ،عضو شورای شهر شیراز در ادامه این نشست خبری گفت: ۳ درصد از بودجه شهری شیراز در طرح شیراز ۱۴۰۴ برای محلات محروم و ۳ درصد نیز برای محلات با اولویت مسجدمحوری هزینه خواهد شد.

آمده ایم شیرازی ها را به آرزوهایشان برسانیم
علیرضا اسکندری ،عضو دیگر شورای شهر شیراز در ادامه این نشست اظهار داشت: با اجرای برنامه افق ۱۴۰۴ شیراز ،شیرازی ها به آرزوهای دیرینه شان خواهند رسید.
وی ادامه داد: طرح هایی ازجمله ساخت باغ پرندگان، پارک آبی و تله کابین در طرح شیراز ۱۴۰۴ پیش بینی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    وقتی دولت بودجه ایبه شهرداری ها نمی دهد لازم است که شهرداری با مدیریت صحیح و اخذ عوارض از کسبه ،ساخت و ساز ، حق پارک خودرو ها ،ووو درامد کسب کند