| کد خبر: 250490 |

بازدید وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌ آهن از ایستگاه راه‌ آهن طبس

وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در جریان دور دوم سفر استانی از ایستگاه راه آهن طبس بازدید کردند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در جریان دور دوم سفر استانی از ایستگاه راه آهن طبس بازدید کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و  سید میعاد صالحی، معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن  در جریان دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان خراسان جنوبی سفر کردند و روز پنج شنبه ۲۴ آذرماه از ایستگاه راه آهن طبس بازدید به عمل آوردند.

صالحی  در جریان این بازدید با اشاره به اهمیت محور بافق - تربت حیدریه گفت: از تربت حیدریه تا بافق تک خطه است و این مسیر به یک گلوگاه برای حمل بار و مسافر تبدیل شده که با توجه به انبوه بار عبوری از این محور و برای افزایش سرعت سیر، دو خطه کردن این محور ضروری است.

وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به اهمیت تکمیل خطوط ریلی کشور، تصریح کرد: شرق کشور که اداره کل راه آهن شرق با مرکزیت طبس در آن قرار دارد، یکی از مسیرهای اصلی حمل بار ریلی کشوراست که با یک خط ریلی تک خطه مواجه هستیم.

بذرپاش خاطر نشان کرد: در منطقه مرکزی کشور، بسیاری از معادن بزرگ قرار دارد و در حال حاضر تقاضا برای استفاده از این خط ریلی را بسیاری از معادن بزرگ کشور دارند اما این خط دیگر کششی ندارد و دو خطه کردن مسیر ریلی بافق- طبس-تربت حیدریه به سرعت در اولویت ما قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای حل این مسئله، با کمک منابع عمومی، منابع بخش خصوصی، منابعی که در اختیار داریم و همچنین از طریق روش های مختلف تامین مالی، دوخطه کردن این خط در ماه های آتی، در دستور کار وزارت راه قرار خواهد گرفت.

بذرپاش تاکید کرد: دو خطه کردن این مسیر ریلی، گشایشی در منطقه شرقی کشور یعنی از سرخس تا منطقه مرکزی کشور ایجاد خواهد کرد و هم سهم حمل بار و هم سهم جابجایی مسافر را افزایش خواهد داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.