| کد خبر: 250209 |

مدیر عامل شرکت راه آهن خبر داد؛

افتتاح بندر خشک و مرکز لجستیک آپرین تا پایان سال

مدیر عامل شرکت راه‌ آهن از افتتاح بندر خشک و مرکز لجستیک آپرین تا قبل از پایان سال خبر داد.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت راه آهن از افتتاح بندر خشک و مرکز لجستیک آپرین تا قبل از پایان سال خبر داد و گفت: با این اقدام گام بزرگی برای رونق صادرات و واردات ریلی برخواهیم داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی در مراسم ورود ۴۲۸ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی که صبح امروز در راه آهن تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد وزیر سابق راه و شهرسازی اظهار کرد: از همه کسانی که در بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل ریلی در حال فعالیت هستند اعم از سرمایه گذار  و تولیدکننده تشکر می کنم.

وی افزود:  هشت شرکت سازنده و ۱۷ شرکت سرمایه گذار برای نوسازی این ۴۲۸ دستگاه اعم از لکوموتیو، واگن باری و واگن مسافری ایفای نقش کردند و همه آن ها تولید داخل است.

صالحی خاطر نشان کرد: طی سه ماهه اخیر هم نسبت به سه ماهه فصل تابستان و هم نسبت به سه ماهه مدت مشابه سال گذشته از رکورد تولید ناوگان داخلی عبور کردیم.

مدیر عامل شرکت راه آهن گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۷۰ درصد رشد در مبلغ ریالی برای نوسازی را تجربه کردیم.

صالحی خاطر نشان کرد: پیگیری ها درباره ماده ۱۲ و موضوع ارزش افزوده به مراحل پایانی رسیده و نوید می دهم این دو موضوع را که درخواست فعالان حمل ونقل ریلی است، به نتیجه برسانیم که به این ترتیب میزان جذابیت سرمایه گذاری در این حوزه افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان بدهی از سنوات قبل تحویل گرفتیم، افزود: امروز با وجود همه مشکلات ناوگان گرم در حوزه مسافری را حدود ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دادیم.

صالحی تاکید کرد: تعداد جابجایی مسافر با قطار بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت و از لحاط شاخص نفر کیلومتر به مثبت ۵ درصد رسیدیم که جایگاه ارزشمندی است. 

وی افزود: علاوه بر افزایش حمل و نقل مسافری، کاهش ۲۲ درصدی تاخیرات را داشتیم. 

مدیر عامل شرکت راه آهن خاطر نشان کرد: با افزایش ناوگان عملکرد حوزه حمل و نقل ریلی را برای ایفای نقش تمدنی بهبود خواهیم داد و تا پایان سال بندر خشک و مرکز لجستیک آپرین را افتتاح خواهیم کرد که با این کار گام بلندی برای افزایش جذابیت در حوزه صادرات و واردات ریلی بر خواهیم داشت.

به گفته صالحی، دیپلماسی حمل و نقل ریلی در دستور کار است و با توجه به تفاهماتی که در راستای ترانزیت چند محصولی انجام دادیم شاهد رشد ترانزیت ریلی خواهیم بود.

وی افزود: از مهرماه امسال درباره حمل ریلی بیش از ۳۰ هزار تن محصول جدید به تفاهم رسیده ایم.

گفتنی است، مراسم بهره برداری از سومین مرحله ناوگان جدید ریلی در سال تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین امروز در محل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برگزار شد.

در این مراسم از ۴۲۸ دستگاه شامل ۴۰۵ واگن باری نو به ارزش ۹۱۸ میلیارد تومان، ۹ لکوموتیو نو به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان، سه لکوموتیو بازسازی شده به ارزش ۹۰ میلیارد تومان و ۱۱ واگن مسافری بازسازی شده به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان مجموعا به ارزش ۱۶۱۸میلیارد تومان بهره برداری شد. این اقدام توسط ۱۷ شرکت سرمایه گذار و ۹ شرکت سازنده و بازسازی کننده صورت گرفت.

پیش از این ۳۱۹ دستگاه در فصل بهار و ۴۱۳ دستگاه در تابستان ۱۴۰۱ توسعه یافته بود که با اضافه شدن ۴۲۸ ناوگان در فصل پاییز، مجموعا ۱۱۶۰ ناوگان به شبکه ریلی در ۹ ماهه ۱۴۰۱ افزوده شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.