| کد خبر: 249710 |

مدیر کل ترانزیت سازمان راهداری:

حمل و نقل جاده ای سهم ۹۰ درصدی در ترانزیت کشور دارد

مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: پایانه های مرزی بسترساز توسعه مناسبات تجاری و ترانزیتی با کشورهای همسایه هستند و اکنون ۹۰ درصد ترانزیت کشور از طریق حمل ونقل جاده ای صورت می گیرد.

تین نیوز

 مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: پایانه های مرزی بسترساز توسعه مناسبات تجاری و ترانزیتی با کشورهای همسایه هستند و اکنون ۹۰ درصد ترانزیت کشور از طریق حمل ونقل جاده ای صورت می گیرد.

به گزارش تین نیوز ، جواد هدایتی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیران پایانه های مرزی و روسای ادارات ترانزیت کشور در مشهد افزود: با توجه به تحریم های طولانی مدت غرب و پیچیده شدن این تحریم ها، مبادلات و مناسبات با کشورهای همسایه به دلیل سهولت در دسترسی، به درستی در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد حمل و نقل بین المللی زمینی کشور از طریق حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد، بیان کرد: همین امر بر اهمیت مدیریت پایانه های مرزی و همچنین مدل مفهومی توسعه زیرساخت، کارکردها و الزامات مورد نیاز آن افزوده است.

مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به همه گیری ویروس کرونا برای ۲.۵ سال، گفت: اکنون که از این بحران جهانی فاصله گرفتیم با توسعه مجدد حمل و نقل جهانی در سال ۱۴۰۰ شاهد ۲ برابر شدن میزان ترانزیت در کشور بودیم که در بخش جاده ای این رقم به بالاترین میزان و ۹.۳ میلیون تن رسید و امسال نیز شاهد ادامه این رشد هستیم.

هدایتی اضافه کرد: در سالهای گذشته موضوع احداث توسعه فیزیکی و مقوله معماری بناهای پایانه های مرزی دنبال شده است که با تغییر نگرش ها در این رویکرد و اصلاح فرآیندها و تعاملات بین بخشی و مدل مفهومی، طراحی پایانه ها به سمت چابک سازی فرآیندی و افزایش تحرک پیش می رود.

وی با تاکید بر اهمیت همراهی دستگاه های همکار در اصلاح فرایندهای عملیاتی پایانه های مرزی گفت: پایانه مرزی دوغارون به عنوان یکی از مرزهای پیشرو در تغییرات شاهد اجرای طراحی های جدیدی است تا بتوان این پایانه را به سمتی پیش برد تا خدمات را در مسیر ترافیک به رانندگان ارایه نمود و تردد کامیون ها در این پایانه مرزی را به بالای ۲ هزار دستگاه رساند.

مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: خوشبختانه با رایزنی های دیپلماتیک صورت گرفته در سایه همکاری های منطقه ای رییس جمهور و هیات دولت ، سیاست های سختگیرانه کشور ترکمنستان تعدیل شده و توافقات مناسبی میان ۲ کشور صورت گرفت تا عوارض سنگین کشور ترکمنستان برای ناوگان ایرانی نیز کاهش یابد.

هدایتی بیان داشت: از این فرصت های جدید باید برای بهره برداری حداکثری استفاده نمود و با شناسایی فرصت ها و چالش ها، امکانات توسعه حداکثری را فراهم آورد.

در نشست ۲ روزه هم اندیشی مدیران پایانه های مرزی و روسای ادارات ترانزیت کشور تببین سیاست ها، بررسی چالش ها، موضوعات بین بخشی به همراه دستگاه های مرتبط از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرک، وزارت راه و شهرسازی، شورای ساماندهی گذرگاه های مرزی و وزارت امور خارجه برای پیشبرد اهداف و دسترسی به چشم اندازها بررسی خواهد شد.

هم اکنون ۲۶ پایانه مرزی در ۱۳ استان کشور فعال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.