| کد خبر: 249577 |

بهترین راه سرمایه‌گذاری در پروژه‌ های حمل‌ و نقل ریلی چیست؟

بهترین روش برای تکمیل کریدور بین المللی شمال - جنوب و سایر خطوط ریلی ترانزیتی کشور، این است که ایران به همراه کشورهای بهره مند از مسیر در سرمایه گذاری پروژه برای ساخت، بهره برداری و انتقال سهیم باشند.

تین نیوز

به گفته دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی، بهترین روش برای تکمیل کریدور بین المللی شمال - جنوب و سایر خطوط ریلی ترانزیتی کشور، این است که ایران به همراه کشورهای بهره مند از مسیر در سرمایه گذاری پروژه برای ساخت، بهره برداری و انتقال سهیم باشند تا عبور بار کافی به نحو حداکثری تضمین شود و هیچ یک در هنگام بهره برداری عرصه را خالی نکند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سبحان نظری درباره سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی بیان کرد: در بخش ناوگان نیز با توجه به ظرفیت محدود صنایع ریلی داخلی در مقایسه با تقاضای فراوان سال های پیش رو، لازم است زمینه سرمایه گذاری برای حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه شبکه ریلی و به ویژه رفع نواقص کریدورهای ریلی بین المللی باید به دنبال جذب سرمایه خارجی بود، گفت: یکی از مهم ترین خلأها در کریدور ریلی بین المللی شمال-جنوب عدم تکمیل خط ریلی رشت-آستارا است؛ اگر چه در فاصله رشت به آستارا که هنوز مسیر ریلی ساخته نشده، امکان ترانزیت به شیوه ترکیبی وجود دارد اما با تکمیل خط آهن در این قطعه، دیگر نیازی به حمل ترکیبی نیست و با ریلی شدن ۱۰۰ درصدی فاصله بندرعباس تا آستارا، هزینه های ترانزیت کاهش خواهد یافت و این می تواند به جذب بار بیشتر کمک کند.

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ادامه داد: بهترین روش برای تکمیل این کریدور و سایر خطوط ریلی ترانزیتی کشور، این است که کشور ایران به همراه کشورهای بهره مند از مسیر در سرمایه گذاری پروژه به صورت B.O.T (ساخت، بهره برداری و انتقال) سهیم باشند تا عبور بار کافی در دوران بهره برداری به نحو حداکثری تضمین شود. قاعدتاً از حالا باید سرمایه گذاری ها به صورت مشترک (به صورت تجمیع سرمایه گذاری های این کشورها) انجام شود تا هیچ یک در هنگام بهره برداری عرصه را خالی نکند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.