| کد خبر: 248898 |

◄ آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎ پذیرد، بی ‎تقواست

مدیرانی که با علم به این که شناختی از آن فعالیت حوزه تخصصی ندارند این مسئولیت ها می پذیرند نیز اولین قدم اشتباه را برمی دارند و قطعا مشمول گفته شهید چمران خواهند بود که: «آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎پذیرد، بی‎تقواست.»

تین نیوز

روز گذشته در حالی خبر استعفای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی منتشر و امروز نیز در شبکه های اجتماعی عنوان شد که مهرداد بذرپاش بی سروصدا سرپرستی این وزارتخانه را به عهده گرفته است که هنوز این پرسش بی پاسخ مانده که تا چه زمانی باید تصمیم گیری درباره حوزه های تخصصی در محافل سیاسی صورت  بگیرد؟

به گزارش تین نیوز، مشخص است که حضور افراد فاقد تجربه و تخصص در مسئولیت‌ ها و مناصب تخصصی  شاید در مواردی موثر و مناسب باشد، اما در اغلب موارد متاسفانه نتیجه مناسبی نداشته و اثرات متعدد و نامطلوبی در حوزه تخصصی داشته است.

در شرایطی که هنوز وزارتخانه ها و دستگاه‌های راهبردی کشور، فاقد طرح جامع و راهبردی به عنوان برنامه مصوب هستند، انتصاب و سپردن مسئولیت توسط افراد بیرون از حوزه تخصصی و به ویژه افراد سیاسی در سازمان‌ها و شرکت‌ ها و حتی وزارتخانه‌ های تخصصی، نه تنها کمک به رشد و موفقیت‌ این سازمان‌ ها در انجام امور موظف آنها نخواهد کرد، بلکه همین ساختارهای نصفه نیمه باقیمانده از گذشته را نیز دستخوش تغییرات بیشتر کرده و بیش از آنکه کمک به بهبود امور باشد، ساختار شکنانه و نابودکننده ساختارهای موجود خواهد بود و حتی تغییرات زود رس مدیران مذکور باعث رها شدن برنامه‌ها و اقدامات تازه  و شاید بعضا راهبری شروع شده خواهد شد.  

اداره وزارتخانه و سازمان های تخصصی توسط مدیران سیاسی، به ویژه افرادی که هیچ گونه سابقه کاری در حوزه‌هاو رده ‌های مختلف کارشناسی نداشته و توانایی آنان در رده های پایین تر محک نخورده و در عمل خود را نشان نداده، عملا موثر نبوده و ظلم به این حوزه‌ها و در نهایت مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور خواهد بود.

علاوه بر انتصاب کنندگان کسانی که صرفا دارای روابط و سابقه سیاسی هستند و صلاحیت‌ های لازم تخصصی را ندارند، مدیرانی که با علم به این که شناختی از آن فعالیت حوزه تخصصی ندارند این مسئولیت ها می پذیرند نیز اولین قدم اشتباه را برمی دارند و قطعا مشمول گفته شهید چمران خواهند بود که: «آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎پذیرد، بی‎تقواست.»

وزارت راه و شهرسازی، سازمان‌ ها و شرکت‌ های تابعه آنها وزارتخانه‌ ای تخصصی و نیازمند مدیران متخصص و با سابقه هستند. قطعا مدیران قابل و با تجربه و دانش تخصصی و همسو با دولت در بدنه بزرگ این وزارتخانه وجود دارند.

از دولت محترم و مجلس شورای اسلامی انتطار است به تخصص و مدیران یا تجربه و متخصص موجود در وزارتخانه احترام بگذارند و از انتصاب افراد نا آشنا و فاقد سابقه و تجربه در این حوزه تخصصی، پرهیز کنند که قطعه به تقوا نزدیکتر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 1

    پس با این حساب اکثریت دولت فعلی بی تقوا هستند .

  • ساسان 0 0

    دقیقا ... وقتی نماینده ای که اصلا هیچ آگاهی از شغل رانندگی کامیون و اتوبوس بین‌شهری نداره و مخالف تعلق سختی کار این قشر مظلوم میشه بی تقوا و دشمن خانواده بزرگ ترابری ست
    شغل رانندگی جاده ای مهمترین و استراتژیک ترین شغل هر کشوری ست ، کافیه فقط یک هفته کل ماشین‌ها توقف کنند ، نتیجه بسیار خطرناک است ... پس بفکر رفاه و درخواستهای بحق رانندگان باشید