| کد خبر: 248344 |

پایان رقابت نفس گیر بر سر تصاحب سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

پس از سه روز رقابت نفس گیر بر سر تصاحب بلوک ۱۲ درصدی سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، روز گذشته هر سهم این شرکت به ارزش کل ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معامله شد و بدین ترتیب بزرگترین خصوصی سازی تاریخ کشور به ثبت رسید.

تین نیوز

پس از سه روز رقابت نفس گیر بر سر تصاحب بلوک ۱۲ درصدی سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، روز گذشته هر سهم این شرکت به ارزش کل ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معامله شد و بدین ترتیب بزرگترین خصوصی سازی تاریخ کشور به ثبت رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا از سازمان خصوصی سازی، رقابت بر سر بلوک ۵۸۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهمی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که ۱۲ درصد سهام این شرکت را شامل می شود، در حالی از روز شنبه (هفتم آبان) آغاز شد که پس از سه روز رقابت نفس گیر، سرانجام روز دوشنبه، ۹ آبان این رقابت پایان یافت تا بدین ترتیب بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی در کشور به ثبت برسد.

بر اساس این گزارش، در حالی رقابت بر سر این بلوک ۱۲ درصدی با عدد یک هزار و ۳۹۷ تومان برای هر سهم این شرکت در روز شنبه آغاز شد که در نهایت روز دوشنبه، با قطعی شدن این معامله توسط شرکت اهداف وابسته به صندوق بازنشستگی نفت به قیمت ۱۸۵۱تومان برای هر سهم، در یک رقابت تنگانگ بلوک «فارس» با ثبت افزایش ۳۲ درصدی نسبت به قیمت پایه به فروش رسید.

گفتنی است رقابت برای تصاحب این بلوک در روز شنبه به قیمت پایه هر سهم یک هزار و ۳۹۷ تومان و ارزش کل پایه ۸۲ هزار میلیارد تومان در حالی میان دو شرکت اهداف وابسته به صندوق بازنشستگی نفت و پالایشگاه نفت تهران آغاز شد که در پایان نخستین روز این رقابت، هر سهم «فارس» به عدد یک هزار و ۵۵۶ تومان رسید.

همچنین در روز یکشنبه و در پایان دومین روز رقابت بر سر این بلوک ۵۸۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهمی این شرکت، این عدد به یک هزار و ۶۴۷ تومان رسید؛ تا بدین ترتیب روز دوشنبه و سومین روز از این مزایده، رقابت بر سر بلوک شرکت پتروشیمی خلیج فارس ادامه داشته باشد و در نهایت این معامله پس از سه روز رقابت نفس گیر در عدد یک هزار و ۸۵۱ تومان برای هر سهم این شرکت و ارزش کل ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به پایان برسد.

گفتنی است در شرایطی معامله سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس روز دوشنبه به قیمت پیشنهادی یک هزار و ۸۵۱ تومان قطعیت یافت که معامله این بلوک ۱۲ درصدی، افزایش ۲.۵ برابری را نیز نسبت به قیمت تابلوی «فارس» به ثبت رساند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.