| کد خبر: 247917 |

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه کنارگذر غربی همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه کنارگذر غربی همدان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه کنارگذر غربی همدان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، ایوب اسدالهی با بیان اینکه کنارگذر غربی همدان از محدوده شمال شهر همدان آغاز می شود و تا غرب همدان امتداد می یابد، افزود: این پروژه از ۲۲ کیلومتری شمال همدان از محور چهارخطه رزن - همدان از طریق یک تقاطع غیرهمسطح جدا شده و در ادامه از حاشیه شهرهای دستجرد، لالجین و بهار به طرف غرب ادامه یافته و پس از عبور از راه اصلی همدان - بیجار و راه آهن همدان - سنندج - کرمانشاه به شکل یک تقاطع غیرهمسطح ختم می شود.

وی با اشاره به اینکه طول کل پروژه ۲۷.۵ کیلومتر است، تصریح کرد: در این مرحله با دو خط عبوری با عرض ۱۲ متر( ۳۰/۱۱ متر آسفالت و دو شانه خاکی ۰.۳۵ متری ) احداث می شود.

اسداللهی با بیان اینکه از طول کل پروژه در ۱۸ کیلومتر آن آسفالت اجرا شده است، ادامه داد: پیشرفت فیزیکی پروژه در حدود ۷۵ درصد بوده و مبلغ هزینه شده تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ با توجه به پیش بینی ترافیک عبوری از محور فوق الذکر به پیشنهاد کارفرما مطالعات طرح تبدیل کنارگذر به آزادراه توسط شرکت نیم رخ طرح و برداشت نقشه برداری مسیر توسط شرکت سیناب غرب همدان آغاز شد و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی به علت تغییر پلان پروژه در صورت تأیید طرح آزادراه، پیمانکار عملیات اجرایی را تا اعلام نظر مشاور مطالعه کننده طرح متوقف کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد: همچنین از کیلومتر ۱۹ تا ۵۵۰+۲۷ مسیر کنارگذر غربی همدان به علت افزایش قیمت اراضی، مالکان از واگذاری اراضی خودداری کرده و تقاضای تجدید ارزیابی و دریافت وجه نقد کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.