| کد خبر: 247867 |

◄ چگونگی تحقق حمل ریلی سالانه 10 میلیون تن بار از اینچه برون در کوتاه مدت

آنچه در کلیات طرح برقی سازی مسیر ریلی شمال کمتر مورد توجه قرار گرفته، محدودیت جغرافیایی مسیر برای افزایش ظرفیت این خط قدیمی و خاص است.

تین نیوز

برخی کارشناسان معتقدند برقی کردن محور ریلی گرمسار اینچه برون به دلایل متعددی اقدام سختی است.

به گزارش تین نیوز، کوهستانی بودن مسیر، وجود 95 تونل و بیش از 30 پل بزرگ،  فراز 28 در هزار، نیاز به ایجاد سیستم ذوب یخ روی سیم ها به دلیل سرمای مسیر، سنگین بودن پایه های مورد استفاده در این محور، سخت بودن دسترسی به خطوط به دلیل کوهستانی بودن و...از جمله سختی های اجرای این پروژه است.

در مورد اجرای پروژه  عضو هیئت علمی دانشگاه و مدرس حمل و نقل، جهانگردی و هتلداری در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری عنوان کرد: آنچه در کلیات طرح برقی سازی مسیر ریلی شمال کمتر مورد توجه قرار گرفته، محدودیت جغرافیایی مسیر برای افزایش ظرفیت این خط قدیمی و خاص است.

بیشتر بخوانید:

ابهامات برقی سازی راه آهن گرمسار - اینچه برون/ اولویت ها را ما تعیین می کنیم یا روس ها؟

مهرداد فرشیدی گفت: در صورتی که اگر توان اجرایی و هزینه های این پروژه بر احداث مسیر ریلی گرگان - شاهرود و طراحی برقی این مسیر ریلی که کمتر از 200 کیلومتر است، گذاشته شود هم سرعت و ظرفیت انتقال بار از اینچه برون به بنادر جنوبی در بخشی از کریدور شمال به جنوب افزایش می یابد و هم در سرمایه گذاری برای برقی کردن خط ریلی تهران - مشهد که در دستور کار است شاهد صرفه جویی به لطف اذغام دو طرح پرهزینه در یکدیگر خواهیم بود چون بودجه لازم برای برقی کردن خط شمال با مسیر مشهد ادغام می گردد.

وی افزود: در ثانی احداث مسیر ریلی شاهرود - تربت حیدریه - یونسی و اتصال به مسیر استراتژیک بیرجند - زاهدان - چابهار هم اهمیت خود را بیش از پیش نشان خواهد داد و از طرفی ظرفیت مسیر ریلی شاهرود - تهران هم موجب خواهد شد تا هدف اصلی در افزایش ظرفیت حمل بار از مرز اینچه برون تا 10 میلیون تن در سال در کوتاه مدت، محقق شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد حسینی 0 0

    در حال حاضر عملکرد گرمسار اینچه برون زیر یک میلیون تن است. با چه محاسباتی پیش بینی رشد بیش از ده برابر برای این مسیر می شود؟ مگر در حال حاضر این خط کمبود ظرفیت دارد؟ ما در خصوص یک مد با ویژگی های خاص صحبت می کنیم نه جاده که در حمل بار منعطف است و هر نوع باری را جا به جا می کند.