| کد خبر: 247776 |

آغاز به کار همایش مدیران سازمان بنادرودریانوردی در نیم سال اول ۱۴۰۱

مطالعات فنی و اقتصادی بندر بزرگ مکران شروع شده است

معاون وزیر راه و شهرسازی اخیرا با اعلام خبر در دست اجرا بودن ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در بنادر کشور، از برنامه ریزی و سیاست راهبردی این سازمان برای ساخت دو بندر مهم استراتژیک در استان هرمزگان و خوزستان خبر داد.

تین نیوز
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه برنامه و هدفگذاری این سازمان جذب حداکثری کالا و کشتی است، گفت: در این راستا توسعه و افزایش ناوگان حمل و نقل دریایی در دستورکار قرار دارد.
به گزارش تین نیوز، علی اکبر صفایی در همایش مدیران سازمان بنادر و دریانوردی در نیم سال اول ۱۴۰۱ با رویکرد ارزیابی پیشرفت برنامه ها و پایش وضعیت شاخص عملکردی معاونت ها و بنادر شمالی و جنوبی کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری، اظهار داشت: ساختار سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان محور دریایی کشور قرار می گیرد و تمامی فعالیت های دریایی، بندری و ساحلی توسط این سازمان به عنوان محور اصلی در سطح کشور، صورت می گیرد. 
 
 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه در بحث تامین نیروی متخصص دریایی دچار کمبود جدی هستیم، خواستار تعامل و همکاری حداکثری سازمان اداری و استخدامی و مجلس شورای اسلامی برای رفع این مشکل شد.
 
صفایی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا سازمان بنادر در کشورهایی که تردد دریایی بسیار دارد دارای دفتر و نماینده باشد، تصریح کرد: در صورت وقوع چنین امری شاهد تحول در انجام ماموریت های سازمان بنادر و انجام هرچه بهتر مبادلات دریایی خواهیم بود.
 
وی با اشاره به اینکه  بیش از ۶۰ درصد هزینه کشتی ها به سوخت باز می گردد، اظهار داشت: مقوله سوخت کم سولفور و نرخ سوخت به ویژه در حوزه دریای خزر باید به صورت جدی مورد توجه واقع شود. 
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر سیاست دولت مبنی گسترش ارتباطات با همسایگان گفت: در بحث سرمایه گذاری و تجارت مشترک با کشورهای همسایه باید در مسیر سیاست های برنامه ریزی شده دولت، حرکت کنیم. 
 
صفایی با اشاره به اینکه تامین تجهیزات بندری و دریایی در دستورکار قرار دارد، بیان کرد: باید بر اساس اولویت های بندری و دریایی این تجهیزات تامین شوند. 
 
وی با بیان اینکه بنادر کوچک تاثیرات محلی داشته و به عنوان تکلیف اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار دارند، خاطرنشان کرد: بزرگترین مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی، ساماندهی بنادر کوچک است و این هدف، موجب ایمنی بنادر و پویایی اقتصاد محلی بنادر کوچک می شود. 
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه دریای خزر یک فرصت برای سازمان بنادر و دریانوردی است، اظهار داشت:با توجه به کاهش تراز آب دریای خزر باید چه برای آینده روشن و چه  آینده تاریک این دریا برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و بر اساس سناریوهای تعریف شده پیش برویم. 
 
صفایی با اشاره به اینکه جذب کالا و کشتی هدف جدی سازمان بنادر و دریانوردی است، عنوان کرد: مدیران بنادر موظفند در راستای افزایش درآمدهای بنادر برای جذب کالا و کشتی بیشتر برنامه ریزی کنند.
  
وی ادامه داد: در عین حال بر اساس طرح جامع بنادر بزرگ بازرگانی پیش می رویم و در مورد فاز دوم بندر شهیدبهشتی چابهار، توسعه سواحل مکران و بندر بزرگ خوزستان برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم.
 
صفایی در همین راستا  افزود: طرح توسعه بندر شهید رجایی باز است و دو حوضچه دیگر به این بندر اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره شعار سال عنوان کرد:  حمایت از شرکت های دانش بنیان طبق دستورالعمل در دستورکار قرار دارد.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری سازمان بنادر و دریانوردی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.