| کد خبر: 245980 |

◄ بی رغبتی شرکت‌های هواپیمایی به پرواز در فرودگاه‌ همدان

با وجود اینکه سازمان هواپیمایی قول داده و پروازها تکلیفی شده است اما شرکت‌های هواپیمایی رغبتی به پرواز در فرودگاه‌های تیپ همدان ندارند.

تین نیوز

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه برقراری پروازهای اربعین از این فرودگاه در حال پیگیری است ، گفت: با وجود اینکه سازمان هواپیمایی قول داده و پروازها تکلیفی شده است اما شرکت‌های هواپیمایی رغبتی به پرواز در فرودگاه‌های تیپ همدان ندارند.

به گزارش تین نیوز، علی اصغر جهانگیری با اشاره به اینکه درحال حاضر هیچ پرواز مسافری از فرودگاه همدان انجام نمی‌شود، اظهارکرد: قبلا در دو مسیر کیش توسط شرکت کیش-ایر و مشهد توسط هواپیمایی آتا پرواز داشتیم اما شرکت کیش ایر به دلیل مشکل ناوگان حاضر به پرواز در همدان نیست و شرکت آتا نیز آخرین پرواز خود را در خرداد ماه از فرودگاه همدان انجام داده و اصلا جوابگوی ما نیست.

وی با بیان اینکه معمولا شرکت‌های هواپیمایی رغبتی به فرودگاه‌های تیپ همدان ندارند، افزود: تحریم‌ها و بلیط‌های تکلیفی و نوع قیمت‌گذاری باعث شده شرکت‌های هواپیمایی تمایلی به تعمیر هواپیماهای زمین‌گیر شده خود نداشته باشند بنابراین پروازهایشان کم شده و مسیرهای پر تردد را انتخاب می‌کنند.

جهانگیری با اشاره به فرسوده بودن ناوگان برخی شرکت‌های هواپیمایی، خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی به بهانه‌های مختلف از جمله فرسودگی ناوگان و نداشتن صرفه اقتصادی از پرواز در فرودگاه‌های تیپ همدان خودداری می‌کنند.

مدیر فرودگاه همدان با تأکید براینکه فرودگاه همدان همیشه این وضعیت را داشته و مربوط به الآن نیست، اظهارکرد: پروازهای تکلیفی و با فشارهای مسئولان و نمایندگان استانی داشتیم اما شرکت‌های هواپیمایی به بهانه‌های مختلف نمی‌آیند.

وی با بیان اینکه مشکل مسافر نیز همچنان در فرودگاه همدان وجود دارد، گفت: در چند سال گذشته وضعیت فرودگاه همدان همیشه اینطور بوده و تعداد مسافر کم بوده که البته زمان می‌برد تا جا بیفتد. ضمن اینکه مسافر نیز حق دارد وقتی پروازی هربار به بهانه‌های مختلف کنسل می‌شود به دنبال جایی است که پروازهای با ثبات تری برقرار باشد.

جهانگیری یادآور شد: امسال پرواز حجاج در قالب پنج پرواز انجام گرفت و ۱۳۰۰ نفر جابه‌جا شدند که ۸۰۰ نفر از همدان و مابقی زائران کردستانی بودند.

وی درباره پرواز اربعین نیز خاطرنشان کرد: فعلا پیگیر پرواز اربعین هستیم و سازمان هواپیمایی قولهایی داده و پروازها تکلیفی شده است البته مرز زمینی هم باز شده که کار ما سخت‌تر می‌‎شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.