| کد خبر: 245072 |

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری:

◄ وعده اتمام خط یک متروی تبریز در سال جاری

با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام گرفته تلاش می‌کنیم تا پایان سال تکلیف خط یک مترو تبریز که از اقدامات اساسی است مشخص شده و این خط به اتمام برسد.

تین نیوز

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز با تاکید بر ضرورت تمرکز بر اتمام خط یک مترو تبریز گفت: با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام گرفته تلاش می‌کنیم تا پایان سال تکلیف خط یک مترو تبریز که از اقدامات اساسی است مشخص شده و این خط به اتمام برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، یعقوب وحید کیا در جلسه‌ی بررسی مشکلات و مسائل پروژه متروی تبریز که با حضور شهردار کلانشهر تبریز، برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نواقصی که در خط یک داریم اتمام عملیات عمرانی در ایستگاه‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ این خط طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال نهایی می‌شود.

وی با اشاره به روحیه جهادی و تمرکز بر سرعت بخشی بر عملیات عمرانی در پروژه مترو تبریز گفت: در ساختار و شرایط جدید با انگیزه و کار جهادی امور را پیش می‌بریم.

وی از نصب روزشمار اتمام ایستگاه ۱۵ خط یک مترو تبریز طی هفته گذشته خبر داد و گفت: روزشمار اتمام این ایستگاه نصب شده است و تا پایان شهریور ماه این ایستگاه به اتمام می‌رسد و بر اساس زمان‌بندی‌های صورت گرفته دیگر ایستگاه‌های ناقص این خط نیز تا پاییز و زمستان به اتمام می‌رسد.

وحیدکیا ضمن تقدیر از حمایت‌های مجموعه شهرداری تبریز به منظور ادامه عملیات عمرانی در این پروژه بزرگ شهری گفت: متأسفانه در یک سال گذشته در بسیاری از بخش‌ها شاهد تعطیلی و یا نیمه تعطیلی امور بودیم و با حمایت‌های شهردار و سیستم مالی شهرداری بخشی از تعهدات مالی‌مان را به پیمانکاران خط یک پرداخت کردیم و امیدواریم طبق زمان‌بندی امور را پیش ببریم.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، از پیش‌بینی هزینه‌کرد بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان به منظور ادامه عملیات عمرانی در خط دو مترو تبریز خبر داد و گفت: با هدف‌گذاری صورت گرفته امسال بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی در خط دو مترو تبریز هزینه می‌شود.

وی از فعالیت دو دستگاه تی بی ام در خط ۲ دو مترو تبریز خبر داد و گفت: در حال حاضر تی‌بی‌ام غربی منتظر تعیین تکلیف است و بخشی از قطعات این دستگاه باید تأمین شود که در این راستا برای تأمین وسایل اقدام شده است. 

وی ادامه داد: در این دستگاه‌ها روزانه شش الی هفت رینگ پیشروی باید داشته باشد که در حال حاضر سه تا چهار رینگ انجام می‌شود و هدف‌گذاری ما در راستای تأمین قطعات از داخل و سرعت‌بخشی بر عملیات است. 

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبری، با اشاره به بازبینی طرح خط دو مترو تبریز گفت: مطالعات طرح از بابت جانمایی و مکان یابی ایستگاه هفت همزمان به مشاور سازمان و مشاور خارج از سازمان سپرده شده است و مقرر شده است تا یک ماه آتی این موضوع نیز نهایی شود و امیدواریم بتوانیم تا پایان ماه ادامه فعالیت تی‌بی‌ام بخصوص در قسمت غرب ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص تأمین منابع مالی خط دو به نظر می‌رسد مشکل خاصی نداریم و با توجه به اوراقی که از سال‌های قبل خریداری شده است و اوراق سال ۱۴۰۰ در حال تأمین است و امور با هماهنگی سازمان و ستاد شهرداری در حال انجام است و تبریز در مقایسه با سایر شهرها در این خصوص پیشتاز است و جا دارد از همکاران‌مان در این بخش تقدیر و تشکر کنم.

وحید کیا ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌ها تلاش می‌کنیم در سیستم جدید هم سرعت کار بالاتر رفته و هم با توجه به بازبینی‌ها با صرفه‌جویی‌های مالی و سرعت بیشتر در هر دو خط اهداف و برنامه‌های خود را پیش ببریم.

وی ضمن تقدیر از همکاری‌های شهرداران مناطق تبریز گفت: جا دارد تقدیر کنیم از شهرداران محترم مناطق که به تعهدات خود عمل کرده‌اند بخصوص منطقه یک، دو، پنج، سه و دیگر مناطق که تملک نیز در این مناطق قابل توجه بوده است.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، از تشکیل ستاد تملک مختص پروژه مترو خبر داد و گفت: این ستاد با محوریت اداره کل املاک شهرداری تبریز و با دستور شهردار محترم مقرر شده است بعد از طی مراحل کاری تاپایان هفته‌ی جاری تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با مدیریت جدید و با توجه به انگیزه و روحیه‌ای که تمامی همکاران سازمان دارند بتوانیم انتظارات و توقعات به حق همشهریان را که عملاً به حق است که پروژه فرسایشی بوده و در برخی از موارد به اهداف مورد نظر دست نیافته است به نتیجه مورد نظر برسانیم و با تأمین نقدینگی مورد نیاز خط یک، حلاوت و شیرینی استفاده از مترو را برای همشهریان به ارمغان بیاوریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.