| کد خبر: 240788 |

◄ آخرین وعده های مدیرعامل سابق شرکت مترو تهران چه بود؟

فهرست وعده های علی امام از اردیبهشت امسال تا زمان خداحافظی از شرکت مترو تهران، چه بود؟

تین نیوز

 23 بهمن ماه امسال طی حکمی از سوی علیرضا زاکانی شهردار تهران، مسعود درستی به عنوان مدیر عامل شرکت مترو تهران منصوب و جایگزین علی امام شد که از سال 1396 تا بهمن ماه 1400 مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه بود.

به گزارش تین نیوز،  اما آخرین وعده های مدیرعامل سابق شرکت مترو تهران قبل از خداحافظی با این سمت چه بود؟

در ادامه فهرست این وعده های او را از اردیبهشت امسال تا زمان خداحافظی از شرکت مترو تهران، مرور می کنیم:

علی امام مدیرعامل وقت شرکت مترو تهران چهارم بهمن ماه 1400 در مورد ایستگاه‌ های باقی‌مانده از خط 6 مترو گفت: خط 6 به طول تقریبی 40 کیلومتر، دارای بیشترین ایستگاه تقاطعی با سایر خطوط این شبکه است. تا کنون 13 ایستگاه و به تعبیری نیمی از کل ایستگاه‌های خط مذکور به بهره‌برداری رسیده و برنامه زمان‌بندی موجود با هدف افتتاح 14 ایستگاه دیگر در سال‌های 1401 و 1402 تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید:

وعده های محقق شده علی امام مدیرعامل سابق شرکت مترو تهران

امام با اشاره به آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط 6 گفت: پیش‌بینی می‌کنیم عملیات حفاری این پروژه تا اتصال آن به خط یک مترو، نیمه نخست سال 1401 به پایان برسد. توسعه جنوبی خط 6 شامل 4 ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، میدان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، ابن بابویه و چشمه علی است که عملیات ساختمانی آنها در حال انجام بوده و با تزریق به موقع منابع مالی لازم، امکان بهره‌برداری از هر 4 ایستگاه در سال 1402 وجود دارد.

در وعده ای دیگر، علی امام 20 دی ماه 1400 گفت: فاز نخست پارکینگ زیرزمینی اکباتان به عنوان بزرگترین پارکینگ زیرزمینی قطارهای مترو کشور، امسال به بهره‌ برداری می‌رسد.

وی افزود: این پایانه قرار است در 3 فاز مختلف شامل احداث پارکینگ در فاز نخست، تعمیرگاه در فاز 2 و خط تست و لوپ در فاز 3 به مرحله اجرا درآید. در طراحی و اجرای پایانه آزادگان، جدیدترین امکانات و روش‌های بهره‌برداری با استفاده از توانمندی‌های داخلی به‌کار گرفته می‌شود که مدت زمان اجرای کل پروژه 3 سال برآورد شده است.

 این مقام مسئول وقت شرکت مترو تهران و حومه همچنین از اجرای ۱۴ کیلومتر از خط ۱۰ مترو تا پایان 1400 خبر داد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران 13 شهریور با بیان اینکه شروع به ساخت بخش‌ هایی از خط ۱۰ از ابتدای فروردین عملیاتی شده است، ابراز داشت: اجرای ۱۴ کیلومتر از این خط از منطقه ۲۲ تا میدان کتاب در منطقه ۲ که مناطق ۲، ۵ و ۲۲ را پوشش می‌ دهد قرار شده تا پایان ۱۴۰۰ تکمیل شود.

در وعده ای دیگر و در تاریخ  9 مرداد ماه 100 نیز او گفت: مقدمات کار برای آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پروژه احداث پایانه ۴۴ هکتاری دولت آباد فراهم شده و به زودی وارد فاز اجرایی می‌ شود.

امام یادآور شد: پایانه دولت آباد به عنوان یکی از بزرگترین پایانه‌های تعمیراتی شبکه متروی تهران در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.