| کد خبر: 240440 |

لکوموتیوهای سنگین باری تحویل جمهوری آذربایجان می‌ شوند

لکوموتیوهای سنگین باری برای کار در کریدور ترانزیتی ترانس کاسپین تحویل جمهوری آذربایجان می‌شوند.

تین نیوز

لکوموتیوهای سنگین باری برای کار در کریدور ترانزیتی ترانس کاسپین تحویل جمهوری آذربایجان می‌شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، کانات آلپیسبایف، مدیر عامل مجموعه آلستوم منطقه آسیای غربی و مرکزی (فعال در زمینه ساخت انواع لکوموتیوهای سنگین باری، مسافری، مانوری و ریل گذار) گفت:« علیرغم همه مشکلات ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، ما در نتیجه عمل به تعهد تیمی خود توانسته‌ ایم به نقطه عطفی در تحویل اولین سری از لکوموتیوهای ساخته شده در قزاقستان برای جمهوری آذربایجان برسیم و این توفیق را جشن می‌ گیریم.»

کریدور ترانزیتی ریلی ترانس خزر

به گفته آلپیسبایف، لکوموتیوها همواره نقشی کلیدی در افزایش ظرفیت حمل‌ونقل بار از طریق شبکه ریلی جمهوری آذربایجان دارند و به اهداف بلندپروازانه باکو برای افزایش ظرفیت ترانزیتی کریدور ریلی ترانس خزر کمک می‌ کنند.

او افزود: ما به توسعه همکاری نزدیک خود با راه آهن جمهوری آذربایجان، از جمله اجرای پروژه های سیگنالینگ و سازماندهی نحوه نگهداری و تعمیرات ناوگان لکوموتیوها  ادامه می‌دهیم.

در سال ۲۰۱۴، راه آهن جمهوری آذربایجان با مجموعه فرانسوی آلستوم قراردادی به ارزش ۲۸۸ میلیون یورو برای ساخت ۵۰ لکوموتیو الکتریکی امضا کرد که شامل ۴۰ لکوموتیو باری سنگین (Prima T8 AZ8A) که در نورسلطان قزاقستان در قالب مشارکت طرف فرانسوی و قزاق تولید می‌ شوند و ۱۰ لکوموتیو مسافری Prima M4 AZ4A تولید شده در بلفورت فرانسه می‌ شود.

پریما T8 AZ8A یک لکوموتیو باری است که می‌ تواند تا ۹۰۰۰ تن را به دنبال خود بکشد و با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در شبکه ریلی جمهوری آذربایجان حرکت کند.

این لکوموتیوها که با توجه به شرایط آب و هوای منطقه ساخته می‌ شوند، قابلیت کارکرد در دماهای بین منفی ۲۵ تا مثبت ۵۰ درجه سانتیگراد را دارند و به لطف طراحی مدولار، با سطوح قابلیت اطمینان بالا، هزینه‌ های نگهداری و تعمیرات آنها پایین است.

جمهوری آذربایجان از طریق امکانات جدیدی که در بندر Alat در نزدیکی باکو ایجاد کرده، سال گذشته میلادی، انواع کانتینر را از بنادر آکتائو (قزاقستان) و ترکمن باشی (ترکمنستان) دریافت و اغلب آنها را از طریق شبکه ریلی به بنادر پوتی و باتومی (گرجستان) یا استانبول و مرسین (ترکیه) رسانده و از آنجا راهی اروپا کرده و البته این کریدور در مسیر بالعکس نیز فعال بوده است.

آمار فعالیت کانتینری بندر Alat با اتکا به این مسیر دو طرفه ریلی در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰ هزار تی ای یو بوده و فعال ترین بندر کانتینری حوزه دریای خزر محسوب می‌ گردد. طبق آمار سال ۲۰۲۱، پس از Alat، بنادر آکتائو با ۳۳۰۰۰ تی ای یو و ترکمنباشی با ۱۱۴۰۰ تی ای یو در رده‌ های بعدی قرار گرفتند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.