| کد خبر: 240387 |

◄ استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت هواپیماها در سفرهای هوایی کرمانشاه

درحالیکه شرکت های هواپیمایی بر اساس ابلاغ ستاد کرونا باید تا ۶۰درصد ظرفیت هواپیما بلیط فروشی کنند اما این مساله رعایت نمی شود و نظارت جدی نیز بر این مساله نیست.

تین نیوز

ورود کرونا به کشور ۲ ساله شد تا همچنان محدودیت‌های کرونایی بر اجتماعات حاکم باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره) در ورودی شمال شرقی شهر کرمانشاه به عنوان یک فرودگاه بین المللی و هاب منطقه غرب کشور واقع شده است.

ورود کرونا بر کشور همچنان که بر سایر وسایل نقلیه عمومی تأثیر گذاشت، بر سفرهای هوایی نیز تأثیر گذاشته و محدودیت‌هایی را در مدت ۲ ساله جولان این ویروس در کشور شاهد بودیم.

محدودیت ۶۰ درصدی استفاده از ظرفیت هواپیماها، اجبار به استفاده ماسک، ارائه تست منفی کرونا، ارائه کارت واکسن کرونا و… از موارد محدودیت‌هایی بوده که در ایام کرونایی مسافران و شرکت‌های هواپیمایی موظف به رعایت آن بودند.

موج گسترده تزریق واکسن و شرایط پایدار آبی کرونایی در کشور سبب شد در تصمیمی از سوی ستاد کرونا محدودیت‌های فاصله گذاری در سفرهای هوایی، ریلی و جاده‌ای حذف شده و سایر دستورالعمل‌ها جدی گرفته شود.

با شیوع سویه جدید و ورود کشور به پیک ششم فراگیری کرونا، بار دیگر ستاد کرونا تصمیم گرفت محدودیت‌های کرونایی به سفرهای هوایی بازگردد.

در این خصوص یکی از مسافران کرمانشاهی که در تاریخ ۲۴ بهمن سال‌جاری از سفرهای هوایی برای بازگشت از تهران به کرمانشاه استفاده کرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شرایط بهداشتی در وضعیت خاص کرونایی به هیچ عنوان در سفرهای هوایی رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: از سالن انتظار برای پرواز گرفته تا اتوبوس حمل مسافران به سمت هواپیما و حتی در خود هواپیما و در طول سفر خیلی از دستورالعمل‌های بهداشتی نادیده گرفته می‌شود.

استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت هواپیماها در سفرهای هوایی کرمانشاه

این شهروند کرمانشاهی با انتقاد از عدم نظارت مجموعه‌های بهداشتی و عدم استقرار در فرودگاه‌ها، بیان کرد: وقتی در طول پرواز فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشد و ۱۰۰ درصد ظرفیت هواپیما مورد استفاده قرار گرفت با جمعی از مسافران تصمیم گرفتیم در مقصد این نکته را توسط کارشناسان بهداشتی پیگیری کنیم اما متأسفانه در فرودگاه اشرفی اصفهانی نماینده بهداشتی ندیدیم که موارد را منتقل کنیم.

وی ادامه داد: چند روز پیش نیز برای یک سفر کاری با هواپیما از کرمانشاه به تهران سفر کردم که متأسفانه با وجود شرایط قرمز اتوبوس حمل مسافران به سمت هواپیما در فرودگاه شهید اشرفی چندین برابر ظرفیت معمول مسافر سوار کرده و هیچ توجهی به شرایط قرمز کرونایی نمی‌کردند.

این مسافر خاطرنشان کرد: در حالی که هیچیک از دستورالعمل‌های بهداشتی اجباری برای رعایتش در سفرهای هوایی نیست و شرکت‌های مسافربری برای درآمد بیشتر ۱۰۰ در صد ظرفیت را مسافر سوار می‌کنند اما همان پذیرایی مختصر (آب) نیز در هواپیماها انجام نمی‌شود.

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ پرواز داخلی هفتگی از فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره) ثبت می‌شود و با توجه به شرایط فعلی پرواز خارجی از این و یا به این فرودگاه ثبت نمی‌شود.

تأیید تخلف فاصله گذاری اجتماعی در سفرهای هوایی کرمانشاه

وی در جواب به سوال خبرنگار مهر در خصوص ظرفیت مورد استفاده در پروازهای داخلی، افزود: با توجه به شرایط بیماری کرونا و ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا شرکت‌های مسافربری مجازند با ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما اقدام به انجام پروازها کنند.

مدیرکل فرودگاه استان کرمانشاه در خصوص گلایه مسافران هوایی در خصوص عدم رعایت فاصله اجتماعی مناسب در پروازها، تصریح کرد: در روزهای گذشته در برخی از پروازها بیش از ۶۰ درصد از ظرفیت هواپیما استفاده شده بود، که با پیگیری‌های انجام شده پروازها در حال حاضر با ظرفیت اعلام شده ستاد مقابله با کرونا در حال انجام است.

بیاتی در رابطه با هزینه بلیط سفرهای هوایی، خاطر نشان کرد: در سازمان‌های هواپیمایی قیمت‌های مصوب سازمان هواپیمایی کل اتخاذ شده و شرکت‌ها مجاز نیستند مبلغی اضافه بر قیمت مصوب از مسافران اخذ کنند.

زنگ خطر کرونایی در سفرهای هوایی کرمانشاه/نظارت جدی نیست

بهمن خدادادیان مسئول بهداشت محیط استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سفرهای هوایی به ۲ بخش تقسیم می‌شود؛ بخش اول هنگام تهیه بلیط و کارت پرواز و بخش دوم هنگامی که پرواز انجام می‌شود.

تذکرات لازم به مدیر فرودگاه اشرفی اصفهانی داده شده است

وی با اشاره به اینکه نظارت پیش از پرواز به صورت مستمر از فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره) انجام می‌گیرد، افزود: در بازدیدی که هفته گذشته انجام شد تذکرهایی در خصوص عدم رعایت دستوالعمل ها به مدیرکل فرودگاه داده شد که در مشاهدات بعدی این مشکلات حل شده بود.

مسئول بهداشت محیط استان کرمانشاه در رابطه با رعایت دیگر دستورالعمل‌ها و الزام داشتن کارت هوشمند واکسن برای انجام سفرهای هوایی، تصریح کرد: در فرودگاه و آژانس‌های هواپیمایی قبل از صدور بلیط باید کارت واکسن دیجیتال مسافرین چک شده و از ارائه خدمات به افرادی که کارت هوشمند واکسن ندارند خودداری شود.

وی ادامه داد: بعضاً افرادی که واکسن تزریق نکرده از خدمات سفرهای هوایی استفاده می‌کنند که این مساله با تصمیمات و دستورالعمل‌های ستاد کرونا در تضاد است.

نظارت جدی در کنترل وضعیت کرونایی انجام نمی‌شود

خدادادیان مطرح کرد: در شرایط خاص و سفرهای هوایی خارجی لازم است افراد تست منفی کرونا به همراه داشته باشند، و یا مدت قرنطینه آنها به اتمام رسیده باشد اما متأسفانه مساله تست‌های کرونا و ارائه کارت واکسن در سفرهای هوایی به خوبی کنترل نمی‌شود.

مسئول بهداشت محیط استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا در شرایط رنگ بندی قرمز شرکت‌های هواپیمایی اجازه فروش ۶۰ درصدی ظرفیت هواپیما را دارند که متأسفانه این مورد بر اساس گزارش‌های رسیده در برخی پروازهای کرمانشاه نادیده گرفته شده است.

برخورد قانونی سنگین در انتظار متخلفان کرونایی در سفرهای هوایی کرمانشاه

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده جریمه‌های سنگینی برای شرکت‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند تعیین شده که در مرحله اول اخطار کتبی، مرحله دوم قطع شدن پرداخت‌ها و جلوگیری از گردش‌های مالی و مرحله آخر پلمب به مدت یک ماه است که خارج شدن از پلمب نیز منوط به تاییدیه بهداشتی است.

مسئول بهداشت محیط استان کرمانشاه گفت: تذکرات نهایی را به فرودگاه اعلام کرده‌ایم و در صورتی که به رعایت دستوالعمل ها توجه نشود برخوردهای جدی تری در این خصوص اعمال خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.