| کد خبر: 240131 |

◄ امضای قرارداد فروش ۵۰ دستگاه لکوموتیو بین شرکت مپنا و فولاد مبارکه

در حضور رئیس جمهور، وزرای صمت، اقتصاد و نفت در همایش پیشرانان پیشرفت ایران، قرارداد خرید ۵۰ دستگاه لکوموتیو بین شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت مپنا به امضا رسید.

تین نیوز

قرارداد فروش ۵۰ دستگاه لوکوموتیو MAP24-1، بین شرکت فولاد مبارکه اصفهان و گروه مپنا با حضور رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

به گزارش تین نیوز امضای این قرارداد توسط محمد یاسر طیب‌ نیا مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه و عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا صورت گرفت.

ارزش این قرارداد معادل ۲ هزار میلیارد تومان است که بر اساس مفاد این قرارداد، شرکت مپنا متعهد شده است که نسبت به تولید و تحویل ۵۰ دستگاه لوکوموتیو MAP24-1 به شرکت فولاد مبارکه در طی ۲ سال آینده اقدام کند.

آن چنان که شرکت مپنا اعلام کرده، لکوموتیو MAP24-1 به عنوان نخستین لکوموتیو ساخت ایران، نتیجه تلاش گروه مپنا در شرکت مهندسی وساخت لکوموتیو مپنا است که تاکنون 25 دستگاه از آن تحویل سایر بهره‌برداران ریلی شده است. این لکوموتیو با بهره‌ گیری از 93 درصد ساخت داخل به‌ گونه‌ای طراحی شده است که با شرایط آب و هوایی ایران کاملاً سازگار بوده و در کلیه خطوط و نواحی راه‌ آهن کشور قابل بهره‌ برداری است.

لکوموتیو MAP24-1 با توان 3300 اسب بخار، مجهز به موتور دیزل 16 سیلندر توربورشارژ بوده و یک لکوموتیو دیزل الکتریک محسوب می‌ شود.

لکوموتیو مپنا
لکوموتیو مپنا

بیشتر بخوانید:

امکان تولید لکوموتیو در شرکت مپنا وجود دارد؛ واردات را منتفی کنید

 مراسم امضای این قرارداد در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور با ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری به امضا رسید که از این ۴۸ پروژه بزرگ سرمایه گذاری، ۴۲ پروژه در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت و ۶ پروژه در حوزه وزارت نفت است و در مجموع این ۴۸ پروژه برای ۲۱ هزار نفر اشتغال مستقیم و برای ۶۴ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می کند.

به گزارش تین نیوز، آیین آغاز عملیات اجرایی این 48 پروژه بزرگ صنعتی با حضور رئیس جمهور و مدیران عامل شرکت‌ های بزرگ صنعتی و معدنی تحت عنوان «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» روز 17 بهمن ماه در  سالن مرکز همایش‌ های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

 رئیس جمهور کشورمان در آیین آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور گفت: سرمایه گذاری و اجرای ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی در ۲۷ شهرستان محروم و ۱۳ استان برای افزایش تولید و اشتغالزایی و رشد اقتصادی تجربه موفقی است که تنها با همگرایی و هم‌ اندیشی میسر شده است.

سید ابراهیم رئیسی افزود: در بودجه ۱۴۰۱ رشد ۸ درصدی اقتصادی کشور در نظر گرفته شده است، بدون تردید کشورمان به رشد اقتصادی نیاز دارد و ضرورت رشد اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست. رشد اقتصادی کشور تنها با انجام سرمایه گذاری حاصل می شود و با افزایش تولید، اشتغال و بهره وری رشد اقتصادی نیز محقق خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان این که این حرکت گروه پیشران پیشرفت یک پیام مهمی دارد و آن این است که در راستای توسعه اقتصادی بدون توجه به خارج باید به داشته های درون کشور خود توجه کنیم، تا شاهد پویایی، امید و پیشرفت کشور باشیم، تاکید کرد: دولت به خنثی سازی تحریم‌ها بنا دارد و تلاش می کند که با توسعه فعالیت‌ های بخش خصوصی، شرکت‌ های بزرگ صنعتی، سرمایه گذاران و بانک‌ها در اقتصاد ملی ایران نقش آفرینی کنند.

وی گفت: در توسعه اقتصادی کشور دولت همچنان به نقش نظارتی، هدایتی و حمایتی خود ادامه خواهد داد و به شرکت های بزرگ و ایرانیان خارج از کشور که آماده فعالیت در ایران هستند تاکید دارد که با گروه پیشران پیشرفت اقتصادی ایران همراه و همگام شوند.

لکوموتیو مپنا
لکوموتیو مپنا
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    احسنت.
    اعتماد صنعت فولاد کشور به لکوموتیو ایرانی