| کد خبر: 239505 |

شهر قم می‌ تواند الگوی ترافیکی در کشور شود

یکی از معیارهای پیشرفت و توسعه کشورها، میزان رعایت قوانین و مقررات ترافیکی در شهر است که شهر قم با وجود مدیریت علمی در حوزه ترافیک و ابزارهای هوشمند می‌تواند به این نقطه برسد.

تین نیوز

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه امیر کبیر با تأکید بر تبدیل شهر قم به الگوی ترافیکی در کشور گفت: باید بدانیم یکی از معیارهای پیشرفت و توسعه کشورها، میزان رعایت قوانین و مقررات ترافیکی در شهر است که شهر قم با وجود مدیریت علمی در حوزه ترافیک و ابزارهای هوشمند می‌تواند به این نقطه برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهرنیوز، امیر احمد سپهری 29 دی ماه در سومین نشست «پویش هوای هم داشته باشیم» که با شعار «با کمک سامانه‌های هوشمند، هوای ایمنی شهروندان را داشته باشیم» در سالن همایش‌ های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد، با ابراز امیدواری از اجرای سیستم‌ های هوشمند در شهر قم اظهار داشت: امروز در شهر قم سه مؤلفه اجرای سیستم‌ های حمل  نقل ترافیک هوشمند یعنی ابزار و مدیریت با دانش و تجربه وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

آغاز به کار سه سامانه‌ نوین ترافیکی در شهر قم

وی با تأکید بر تبدیل شهر قم به الگوی ترافیکی در کشور افزود: باید بدانیم یکی از معیارهای پیشرفت و توسعه کشورها، میزان رعایت قوانین و مقررات ترافیکی در شهر است که شهر قم با وجود مدیریت علمی در حوزه ترافیک و ابزارهای هوشمند می‌تواند به این نقطه برسد.

استاد دانشگاه امیرکبیر، سامانه‌ های ثبت تخلف طراحی‌ شده برای شهر قم را از نسل چهارم رادارها اعلام کرد و گفت: با این سامانه‌ ها حتی امکان ثبت خودروهای بدون پلاک هم زمان با سرعت نیز وجود داشته و می‌توان برای رسیدن به تصادفات صفر برنامه‌ریزی کرده و به نتیجه برسیم.

وی اعمال قانون را لازمه تغییر رفتارهای ترافیکی دانست و تأکید کرد: دانشگاه امیرکبیر بیش از ۲۰ سال است بر روی سامانه‌ های ترافیکی کار کرده و این سامانه قادر است سرعت تمام خودروها و موتورسیکلت را از یک کیلومتر تا ۳۰۰ کیلومتر ثبت ‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.