| کد خبر: 238257 |

تفاهم نامه همکاری مدیریت بحران پایتخت با سازمان نقشه برداری کشور

تفاهم‌نامه همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان نقشه‌برداری کشور با هدف ارتقا و توسعه سطح همکاری‌های دوجانبه در مدیریت کاهش خطر شهر تهران امضا شد.

تین نیوز

تفاهم‌نامه همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان نقشه‌برداری کشور با هدف ارتقا و توسعه سطح همکاری‌های دوجانبه در مدیریت کاهش خطر شهر تهران امضا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در قالب اجرای این تفاهم‌نامه همکاری در راه اندازی سامانه پایش حرکات پوسته زمین، تبادل اطلاعات، انتقال تجربیات فنی، توسعه زیرساخت‎های ارتباطی و انجام طرح‌های مشترک اجرایی انجام می شود.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در جلسه امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به سوابق فعالیت سازمان نقشه‌برداری بر اهمیت موضوع پیشگیری در برنامه‌های مدیریت بحران بر اساس سیاست‌های سازمان و نیز سیاست‌های کلی نظام تاکید کرد و گفت: از میان چهار اولویت کلیدی در سیاست‌های سازمان مدیرت بحران، سه اولویت بر مبنای موضوع ریسک و توجه به پیشگیری در این زمینه تنظیم شده است.

 علی نصیری افزود: در مخاطرات مختلفی چون زلزله، سیل و فرونشست، گام نخست شناخت حادثه و درک این نکته است که با چگونه پدیده‌ای مواجه و برای رسیدن به این نقطه، نیازمند همکاری با سازمان‌هایی چون سازمان نقشه‌برداری و استفاده از امکانات و تجهیزات و اقدامات انجام گرفته در این سازمان هستیم.

سرپرست مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: در فعالیت‌هایی چون مدیریت بحران، مشکل اصلی هماهنگی بین‌بخشی است که باعث می‌شود نتوانیم از تمامی امکانات موجود به درستی استفاده کنیم.

وی از امضای تفاهم‌نامه با سازمان نقشه‌برداری به عنوان گامی در جهت افزایش این هماهنگی بین بخشی برای افزایش همکاری یاد کرد.

در ادامه این جلسه علی جاویدانه سرپرست سازمان نقشه‌برداری کشور نیز گزارشی از فعالیت‌های سازمان نقشه‌برداری کشور و ۱۳۵ ایستگاه فعال در زمینه پایش حرکات زمین ارائه داد و با بیان اینکه که اطلاعات مکانی نقش بسیار مهمی در تصمیم‌گیری دارد، استفاده از این اطلاعات در موضوع مدیریت بحران را واجد اهمیت فراوان توصیف کرد و افزود: امضای این تفاهم‌نامه باعث رشد همکاری و ارائه خدمات مطلوب بین ۲ سازمان می‌شود.

به گزارش ایرنا، اشتراک‌گذاری داده‌های ایستگاه‌های پایش حرکات پوسته زمین در شهر تهران و حومه آن، همکاری و مشارکت در توسعه شبکه ایستگاه‌های پایشی، ایجاد دسترسی برخط به داده‌های ایستگاه‌ها و سامانه پایشی به منظور کنترل، تجزیه و تحلیل نتایج، همکاری طرفین در زمینه نصب و راه‌اندازی تجهیزات پایشی مرتبط با حرکت پوسته زمین در محل‎های مشخص شده و گسترش بسترهای ارتباطی بین ۲ سازمان و برقراری ارتباط از طریق فیبر نوری محورهای مشترک این همکاری را تشکیل می‌دهد.

 همچنین همکاری در تأمین پیش ‌نیازهای ضروری در طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با مدیریت بحران، اشتراک‌گذاری داده‌های پایش تغییرات پوسته زمین از قبیل داده‌های فرونشست و ثقل‌سنجی، همکاری در انجام و پیشبرد طرح‌های پیشنهادی در حوزه مدیریت بحران،  مشارکت در تشکیل میز هشدار حرکات پوسته زمین در سازمان مدیریت بحران، همکاری در تهیه گزارشات کاربردی، آمار و تحلیل داده به صورت به‌ هنگام در سازمان مدیریت بحران و ارتقای سطح دانش کارشناسان و مدیران مسئول در مباحث مدیریت بحران با تشکیل کارگاه‌های آموزشی از دیگر محورهای مشترک این همکاری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.