| کد خبر: 236834 |

◄ هوشمندسازی ایمنی راه های کشور؛ ضرورتی انکار ناپذیر

هوشمندسازی علائم عمودی و استفاده از علامت های افقی باید جزیی از دکترین راهداری های کشور باشد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است در شرایط فعلی، ایمنی راه ها بر هر فعالیت دیگری در زمینه راهداری تقدم دارد.

به گزارش تین نیوز، رضا مرادی این مطلب را در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد و افزود: متاسفانه هر از چند گاهی سوانح دلخراش رانندگی، تلنگری را به متولیان ایمنی راه ها وارد می کند اما بعد از مدتی به دلیل تراکم خواست‌ها و نیازمندی ها به فراموشی سپرده می شود.

وی افزود: نقاط سانحه خیز فراوانی در راه های کشور شناسایی شده اند، اما سوال این است چرا با اولویت بندی و تخصیص بودجه های سنواتی رفع یا ایمن سازی نمی شوند؟

وی با تاکید بر این که راهداری فقط روکش آسفالت نیست، عنوان کرد:  هوشمندسازی علائم عمودی و استفاده از علامت های افقی باید جزیی از دکترین راهداری های کشور باشد.

بیشتر بخوانید:

مرادی ادامه داد: در جهانی که هر روز تکنولوژی خودروها به سمت هوشمندسازی، بیشتر و پیشرفته تر شده به طوری که حتی در بارندگی، برف پاک کن خودروها با دورهای تند و کند تنظیم می گردد، ما در تابلوهای دایره ای و مثلثی راه های کشور به صورت هذلولی گون در دور سلسال به سر می بریم.

به گزارش تین نیوز، او گفت: یکی از پارامترهای ایمنی در راه های کشور سرعت طرح وسائل نقلیه در آن است اما شوربختانه راه های کشور ما با سرعت طرح ثابت در تمامی ایام متوقف شده است.

 این کارشناس تاکید کرد: مگر می شود سرعت طرح بزرگراهی در تمامی ایام فصل ۱۱۰ یا ۱۲۰ و راه اصلی ۹۰  کیلومتر بر ساعت باشد؟!

مرادی افزود: راهی که در شرایط محیطی بارندگی است به دلیل کاهش اصطکاک باید سرعت طرح در آن تا حدود زیادی تقلیل یابد چرا راه ها را به تابلوهای هوشمند،  جهت هشدار کاهش سرعت طرح در ایام بارندگی تجهیز نمی کنیم؟

وی عنوان کرد: هوشمند سازی علائم راه های کشور و استفاده از تابلوهای VTS در راه های کشور اولویتی است که متولیان راه باید هر چه سریع تر به آن بپردازند.

وی گفت: امیدوارم دلسوزان ایمنی راه های کشور نقد ناقدانه و نصیحت مشفقانه خود را در تاکید و تدوام ایمنی راه های کشور به صورت مستمر ادامه و پیگیری نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.